کدام واکسن کرونا در برابر کرونا عملکرد بهتری دارد؟

© AP Photo / Ginnette Riquelmeکدام واکسن کرونا در برابر کرونا عملکرد بهتری دارد؟
کدام واکسن کرونا در برابر کرونا عملکرد بهتری دارد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
دانشمندان امریکایی بر این باورند، که تاثیرات واکسن روسی اسپوتنیک وی نسبت به واکسن فایزر برای مقابله با کرونا بیشتر است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان امریکایی، در نتیجه گیری جدید اعلام کرده اند که واکسن روسی علیه کرونا از نوع افریقایی نسبت به واکسن فایزر موثرتر است.

 واکسن اسپوتنیک لایت، خطر ابتلا به کرونا را به نصف کاهش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
واکسن اسپوتنیک لایت، خطر ابتلا به کرونا را به نصف کاهش می دهد

این درحالیست که چندی پیش گروهی از دانشمندان در ایالات متحده، ادعا کرده بودند که واکسن روسی "اسپوتنیک وی" نسبت به سایر واکسن‌ ها تاثیر کمتری دارد.

منبعی به مرکز گمالیا گفته است: باید خاطر نشان کرد که بررسی هنوز نهایی نشده و (این یک نسخه پیش چاپ است که نسخه نهایی آن ممکن است در نسخه نهایی متفاوت باشد)، علاوه بر این، یکی از سه نویسنده اصلی مقاله به دلیل عضویت در هیئت مشاوره پی فایرز/بیو ان تک، در گزینه های ویروس کرونا، تضاد منافع مشخصی دارد.

به گفته این منبع، اما به هر صورت واکسن "اسپوتنیک وی" موثرترین واکسن از نظر خنثی سازی فعالیت در برابر گونه های مختلف بوده، مقاومت در برابر مشکل ترین گونه افریقایی به طور قابل توجهی بالاتر از "فایزر" بود.

جان نکنگاسونگ رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در افریقا، از وجود گونه جدید ویروس کرونا در نیجریه خبر داد و گفته که این نوع با گونه جدید ویروس کرونا که به تازگی در بریتانیا و افریقای جنوبی تشخیص شده، فرق دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала