مضرات مصرف طولانی مدت ضدعفونی‌کننده‌ها +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مواد ضدعفونی کننده
مواد ضدعفونی  کننده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
استفاده مداوم از مواد ضدعفونی‌کننده در دوران همه‌گیری کرونا برای سلامتی خطرآفرین است.

به گزارش اسپوتنیک، در دوران همه‌گیری کرونا که افراد در موقعیت‌های مختلف از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنند و حتی به استفاده از این مواد عادت کرده‌اند و آن را بهترین راهکار برای دوری از آلودگی‌ها و حفظ سلامتی خود می‌دانند این نکته قابل توجه است که استفاده مداوم و طولانی مدت از این محصولات برای سلامتی خطرآفرین است و منجر به آسیب‌های مختلف می‌شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от ISNA | ایسنا (@isna.news)

ایسنا در یک اینفوگرافیکی به برخی از مضرات استفاده مداوم از مواد ضدعفونی‌کننده اشاره کرده است.
احتمال مسمومیت؛ استفاده مستمر از ضدعفونی‌کننده‌های دست حاوی اتانول منجر به انباشت آن در خون می‌شود که تداوم استفاده، مسمومیت مزمن به همراه دارد.
مقاومت ضدمیکروبی؛ استفاده مکرر از ضدعفونی‌کننده‌های بر پایه الکل به افزایش عوامل بیماری‌زا کمک می‌کند، زیرا میکروب‌ها در برابر این مواد به تدریج مقاوم می‌شوند.
تغییر میکروبیوم؛ استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها موجب آسیب و ترک پوستی می‌شود که اجازه می‌دهد ویروس‌های مضر و آلوده به بدن نفوذ پیدا کند و باکتری‌های مفید پوست را از بین ببرد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от TopMD (@topmd.ir)

افزایش موارد ابتلا به سایر عفونت‌ها؛ اگرچه ضدعفونی‌کننده‌های دست علیه کرونا ویروس‌ها موثر هستند اما سایر عوامل بیماری‌زا را از بین نمی‌برند.
پیامدهای زیست محیطی؛ ریختن اتانول به دریاچه‌ها، حوضچه‌ها، رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها می‌تواند به گونه‌های آبزی آسیب برساند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Yazdiha | یزدیها (@yazdiiha)

برخی از کاربران عنوان می‌کنند حالا که مردم بسیار از ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنند به آنها چنین توصیه‌ای می‌کنند، چرا پیش‌تر این موارد را متذکر نشده بودند. این کاربران معتقدند مدتی می‌گذرد که از مضرات ماسک و واکسن نیز خواهند نوشت. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند با این تفاسیر بهتر است هرچه زودتر همه مردم واکسینه شوند تا استفاده از ضدعفونی‌کننده با این مضرات، کنار گذاشته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала