خودداری امریکا از متقاعد کردن ایران برای بازگشت به برجام

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت كه ایالات متحده انتظار مذاكره مستقیم با ایران را ندارد، اما درب چنین فرصتی باز است.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد: ایالات متحده قصد ندارد اقدامات یا امتیازاتی یکجانبه برای ترغیب ایران به بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) انجام دهد.

پنتاگون: آمریکا برای عقب انداختن برجام زمانی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
پنتاگون: آمریکا برای عقب انداختن برجام زمانی ندارد

روز سه شنبه، وین میزبان جلسه حضوری کمیسیون مشترک در مورد برجام است.

ند پرایس در یک جلسه توجیهی گفت: ما قطعاً اقدامات یک جانبه یا امتیازاتی را به ایران نمی دهیم. وظیفه ما در مذاکرات آینده در وین هموار کردن راه بازگشت متقابل به اجرا (برجام) است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، افزود: در حال حاضر، ما انتظار مذاكره مستقیم با ایران را نداریم، اما مطمئناً برای ایرانی ها آزاد هستیم.

در نشست پیش رو، هیچ مذاکره مستقیمی بین ایالات متحده و ایران پیش بینی نمی شود اما، همانطور که سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه قبلاً گفت، مسکو انتظار دارد که پس از نشست آینده، مذاکرات غیر مستقیم واشنگتن و تهران آغاز شود، که منجر به به ترمیم توافق هسته ای گردد.

برنامه جامع اقدام مشترک که در سال ۲۰۱۵ توسط شش کشور (انگلیس، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه) و ایران منعقد شد، که لغو تحریم های ایران را در ازای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور به عنوان ضامن عدم دسترسی تهران به برنامه سلاح هسته ای در نظر گرفت.

این قرارداد حتی سه سال هم دوام نیاورد و در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت یک طرفه از آن خارج شده و تحریم های سختی علیه تهران اعمال کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала