اولیانوف: تماس غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن را تسهیل می کنیم

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر اولیانوف: تماس غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن را تسهیل می کنیم
اولیانوف: تماس غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن را تسهیل می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد که مسکو آماده تسهیل تماس غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن است.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: مسکو آماده است در صورت لزوم تماس های غیرمستقیم بین ایران و آمریکا درباره برنامه جامع اقدام مشترک را تسهیل کند.

مسکو: تلاش هر چه بیشتری برای بازگشت به چارچوب اولیه برجام صورت گیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
مسکو: تلاش هر چه بیشتری برای بازگشت به چارچوب اولیه برجام صورت گیرد

اولیانوف ادانه داد: اتحادیه اروپا نقش هماهنگ کننده کمیسیون مشترک را در نشست وین ایفا خواهد کرد. انتظار می رود سرویس امور خارجه اتحادیه اروپا به عنوان نقطه تماس عمل کند. اما این مساله احتمال و ضرورت تماس ها در قالب های دیگری بدون مزاحمت در کار نماینده اتحادیه اروپا را نقض نمی کند. ما بر اساس نحوه پیشرفت مسائل در صورت لازم به تسهیل مذاکرات کمک خواهیم کرد.

وی همچنین تایید کرد که طبق برنامه هیچ مذاکرات مستقیمی بین طرف ایرانی و آمریکایی در کار نخواهد بود.

اولیانوف افزود: روسیه به عنوان عضوی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) علاقمند به احیای کامل این توافق است و آمادگی دارد «همه گام های ضروری را برای تسهیل دستیابی به توافقاتی قوی بردارد.

روز جمعه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور به همراه کشورهای اروپایی، فدراسیون روسیه و چین در نشست مشترک برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران شرکت خواهند کرد. به گفته وی، واشنگتن انتظار ندارد مذاکرات مستقیم با تهران در این نشست انجام شود، اما همچنان راه ها برای این گفتگوها باز است.

جلسه کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) در تاریخ ششم آوریل در سطح مدیران سیاسی در وین به صورت حضوری برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала