امارات قصد دارد تا 3 میلیارد دلار در عراق سرمایه گذاری کند

© REUTERS / Yara Nardiامارات قصد دارد تا 3 میلیارد دلار در عراق سرمایه گذاری کند
امارات قصد دارد تا 3 میلیارد دلار در عراق سرمایه گذاری کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
امارات با هدف تقویت روابط اقتصادی و ایجاد فرصت‌های جدید برای همکاری و شراکت و پیشبرد روند رشد اقتصادی، اجتماعی و توسعه‌ای عراق، مبلغ سه میلیارد دلار در عراق سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، مصطفی الکاظمی، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق، امروز در پایان سفر الکاظمی به امارات، نسخه‌ای از بیانیه مشترک بغداد - ابوظبی را منتشر کرد.

بر اساس این بیانیه در دیدار الکاظمی با محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس حکومت و نخست وزیر امارات و حاکم دبی و محمد بن زاید آل نهیان، ولی‌عهد ابوظبی، افق‌های همکاری میان دو کشور برادر در تمامی سطوح، شیوه‌های توسعه و بهبود آن در رساتای خدمت به منافع مشترک و جدیدترین تحولات منطقه‌ای و جهانی بررسی شد. طرفین بر اهمیت همکاری بین‌المللی و هماهنگی در مسائل مشترک از جمله در مبارزه با کرونا و محدود کردن پیامدهای اقتصادی و بهداشتی آن تأکید کردند و نخست وزیر عراق از کمک‌های امارات به دولت و ملت عراق برای مهار این همه‌گیری تقدیر کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که دو طرف براهمیت توسعه همکاری ها در عرصه اقتصادی، افزایش مبادلات تجاری، تشویق سرمایه‌گذاری مشترک، دعوت از فعالان اقتصادی و بازرگانان دو کشور، تأسیس شورای تجاری عراقی اماراتی و تسهیل تمامی اقدامات در راستای منافع دو کشور تاکید کردند.

در همین راستا، امارات اعلام کرد که با هدف تقویت روابط اقتصادی و ایجاد فرصت‌های جدید برای همکاری و شراکت و پیشبرد روند رشد اقتصادی، اجتماعی و توسعه‌ای عراق، مبلغ سه میلیارد دلار در عراق سرمایه‌گذاری می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала