توصیه ظریف به همتای انگلیسی اش

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توصیه ظریف به همتای انگلیسی اش
توصیه ظریف به همتای انگلیسی اش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران طی تماس تلفنی با وزیر امور خارجه انگلیس خواست تا اروپایی‌ها ضمن احترام به تعهدات برجامی خود در نشست وین سازنده ظاهر شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای انگلیسی خود از اروپایی‌ها خواست که ضمن احترام به تعهدات برجامی خود در نشست وین سازنده ظاهر شوند و بر ضرورت برداشتن کامل و نهایی تحریم‌های آمریکا به گونه‌ای که ایران آنها را راستی آزمایی کند، تأکید کرد.

ظریف دیروز (شنبه) 14 فروردین به درخواست دومینیک راب همتای انگلیسی، با وی به صورت تلفنی آخرین تحولات مربوط به برجام و به ویژه برگزاری نشست پیش روی کمیسیون مشترک در وین را مورد بررسی قرار دادند و ظریف در این گفت‌وگو، بار دیگر بر ضرورت برداشتن کامل و نهایی تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا، به گونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران آنها را راستی آزمایی کند تاکید کرد و افزود: در این صورت است که به تعهدات خود باز خواهیم گشت. 

ظریف پس از این گفت‌وگوی تلفنی در توئیتی نوشت: امروز در تماس تلفنی با لودریان وزیر خارجه فرانسه، به فرانسه توصیه کردم در نشست هفته آینده در وین موضعی سازنده در خصوص برجام به نمایش بگذارد. از فرانسه خواستم به تعهدات خود ذیل توافق برجام احترام ‌گذاشته و اجرای تحریم‌های غیرقانونی اعمالی از جانب ایالات متحده را متوقف کند. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала