چه راهی برای آشتی روسیه و اتحادیه اروپا وجود دارد

© Sputnik / Vladimir Sergeevچه راهی برای آشتی روسیه و اتحادیه اروپا وجود دارد
چه راهی برای آشتی روسیه و اتحادیه اروپا وجود دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
اشتراک
راه آشتی میان فدراسیون روسیه و اتحادیه اروپا مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ماری دژوسکی، روزنامه نگار The Spectator، می گوید: " تهیه واکسن داخلی علیه ویروس کرونا، اسپوتنیک وی ممکن است روسیه و اتحادیه اروپا را به هم نزدیک کند."

خبرنگار مذاکرات اخیر میان ولادیمیر پوتین و رهبران فرانسه و آلمان، امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل را به یاد آورد. سران کشورها در مورد مسئله تدارکات و تولید مشترک اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا گفتگو کردند. به گفته نویسنده نشریه، پاریس و برلین این حرکت سیاسی را به دلیل خطر ابتلا به موج سوم ویروس کرونا انجام داده اند، زیرا فهمیده اند که بهترین راه برای غلبه بر بیماری همه گیر ایمن سازی جمعیت است.

دژوسکی نوشت: " به نظر می رسد آنها نفس عمیقی کشیدند و به ولادیمیر پوتین زنگ زدند."

وی خاطرنشان کرد که هرچه شواهد جدید و بیشتری از اثر بخشی واکسن روسی به دست می آید، امتناع از استفاده از آن هرچه بیشتر سیاسی می شود. خبرنگار تأکید کرد که خرید اسپوتنیک وی می تواند روسیه و اتحادیه اروپا را به هم نزدیک کند، همانطور که فرانسه و آلمان می خواهند و لهستان و کشورهای بالتیک مخالف آن هستند.

در همان زمان، او توجهات خود را به سوالات ناشی از خریدهای احتمالی اسپوتنیک وی جلب کرد. اولین مورد، خودداری گسترده واکسیناسیون در اروپا پس از گزارش عوارض جانبی خطرناک واکسن آسترازنکا است. دوم روابط با لندن است، زیرا بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا استفاده از واکسن شرکت سوئدی-انگلیسی آسترازنکا را رد یا به حالت تعلیق درآورده اند.

واکسن اسپوتنیک وی پیش از این تقریباً در 60 کشور با جمعیت کل بیش از یک و نیم میلیارد نفر ثبت شده است. اثر واکسن در 91.6٪ با انتشار داده ها در مجله پزشکی برجسته The Lancet تأیید می شود. اسپوتنیک وی بر روی پلت فرم اثبات شده و مطالعه شده بردارهای آدنو ویروسی انسان ساخته شده است. این دارو در طی فرآیند واکسیناسیون از دو وکتور مختلف برای دو تزریق استفاده می کند که در مقایسه با داروهایی که از مکانیسم یکسان برای هر دو تزریق استفاده می کنند، ایمنی قوی تری را تشکیل می دهد.

در تاریخ 4 مارس، آژانس دارویی اروپا آغاز روند معاینه متوالی واکسن اسپوتنیک وی را اعلام کرد. طبق پیش بینی های نماینده تنظیم کننده، ثبت نام می تواند تا پایان ماه مه انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала