عراقچی: لغو تحریم‌های آمریکا اولین گام احیای برجام است

© AP Photo / Vahid Salemiعراقچی: لغو تحریم‌های آمریکا اولین گام احیای برجام است
عراقچی: لغو تحریم‌های آمریکا اولین گام احیای برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه ایران لغو تحریم های آمریکا را اولین گام برای احیای برجام دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در روز جمعه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ برابر با ۲ آوریل ۲۰۲۱ به ‌صورت مجازی برگزار شد.

مطابق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافق ‌نامه است.

اولیانوف: شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون برجام آماده حل اختلافات پیرامون توافق ایران هستند   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
اولیانوف: شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون برجام آماده حل اختلافات پیرامون توافق ایران هستند

کمیسیون مشترک، به ریاست معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی، انریکه مورا، از طرف جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونین، مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار گردید.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست هیأت ایران در این نشست را عهده دار بود.

در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، اعضا چشم‌انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را برای بررسی موضوع با نگرش مثبت و در یک تلاش جمعی مورد تاکید قرار دادند.

معاون وزیر امور خارجه ایران  در این نشست ضمن تشریح مواضع اصولی کشورمان، لغو تحریم ‌های آمریکا را اولین گام جهت احیای برجام دانسته و اظهار داشت: ایران به محض لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها، گام‌های جبرانی هسته‌ای را متوقف خواهد کرد.

عراقچی تصریح کرد: برای بازگشت ایالات متحده به برجام نیاز به هیچ مذاکره‌ای نیست و مسیر آمریکا در این خصوص کاملاً روشن است. ایالات متحده همانگونه که از توافق خارج شد و تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران وضع کرد، به همان صورت نیز می‌تواند به توافق برگشته و قانون‌شکنی را خاتمه دهد.

در این نشست اعضای برجام با اشاره با ابعاد فاجعه‌بار خروج آمریکا از برجام بر انتفاع ایران از برجام، بر از دست ندادن زمان در این مقطع تاکید کردند.

در پایان، طرف‌های برجام ضمن تاکید بر تعهدشان جهت حفظ برجام، تصمیم گرفتند این جلسه کمیسیون مشترک را هفته آینده برای تداوم رایزنی‌ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای را از طریق گروه‌های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала