درخواست آمریکا از ترکیه: اس 400 را فعال نکنید!

© Sputnik / Department of the information support of the Baltic region /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست آمریکا از ترکیه: اس 400 را فعال نکنید!
درخواست آمریکا از ترکیه: اس 400 را فعال نکنید!  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
اشتراک
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه تلفنی با خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت‌وگو کرد و از وی خواست تا آنکارا سامانه دفاع موشکی اس۴۰۰ روسی را فعال نکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، آستین و آکار در این گفت‌وگو درباره بی ثباتی در طول مرزهای شرقی و جنوبی ناتو از جمله چالش‌هایی که از سوی روسیه ایجاد شده، صحبت کردند.

چرا به سامانه ضد موشکی اس-400 روسی لقب مرگبار را داده اند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
چرا به سامانه ضد موشکی اس-400 روسی لقب مرگبار را داده اند؟

آستین بر اهمیت تلاش برای تقویت همکاری نظامی میان ترکیه و آمریکا تاکید کرده و از آنکارا خواست تا سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ کنار گذاشته شود.

اقدام آنکارا برای خرید سامانه اس ۴۰۰ باعث تنش در روابط آنکارا و واشنگتن شده و واشنگتن بارها از آنکارا خواسته تا قرارداد خرید این سامانه را با روسیه لغو کند. آنکارا تا کنون با این خواسته واشنگتن مخالفت کرده است این در حالی است که واشنگتن به دلیل اصرار آنکارا برای خرید این سامانه، ترکیه را از برنامه تولید جنگنده اف۳۵ کنار گذاشته و تحریم‌هایی را نیز علیه این کشور اعمال کرده است.

چندی پیش مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در گفت و گو با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل، اعلام داشت که موضوع دستیابی آنکارا به سیستم‌های پدافند هوایی اس-400 روسیه بسته شده است.

چاووش‌اوغلو به خبرنگاران ترک حاضر در بروکسل گفت: ما مجددا به او (بلینکن) یادآوری کردیم که چرا ترکیه اس-400 را از روسیه خریداری کرده است. این سامانه ها خریداری شده‌اند و اکنون موضوع بسته شده است.

اس400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته سامانه پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала