در روز چند عدد تخم مرغ مصرف کنید تا قلب سالمی داشته باشید

© Fotolia / Viktor در روز چند عدد تخم مرغ مصرف کنید تا قلب سالمی داشته باشید
 در روز چند عدد تخم مرغ مصرف کنید تا قلب سالمی داشته باشید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
اگر به خوردن تخم مرغ علاقه دارید، مقدار چربی های اشباع شده در محصولات لبنی و گوشت های چرب، سوسیس و غذاهای حاوی مارگارین باید کنترل شود.

به گزارش اسپوتنیک، سوتلانا فوس متخصص تغذیه در روسیه گفت، خوردن یک یا دو تخم مرغ در روز به سیستم قلبی عروقی و سلامتی بدن آسیب نمی رساند.

حقایقی علمی درباره زرده تخم مرغ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
حقایقی علمی درباره زرده تخم مرغ

به گفته این متخصص، یک تخم مرغ حاوی حدود 200 میلی گرم کلسترول است که برای بزرگسالان 300 تا 400 گرم در روز مجاز است. کلسترول اضافی منجر به "گرفتگی" رگ ها و خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

این متخصص تغذیه همچنین خاطرنشان کرد: کلسترول بدست آمده از مواد غذایی برای بدن برای سنتز هورمون ها، ویتامین D و ساخت غشاهای سلولی ضروری است. با این حال، کلسترول که در خود بدن تولید می شود می تواند تاثیر شدیدتری داشته باشد.

وی در ادامه گفت: کلسترول موجود در خود و این نوع کلسترول است که می تواند به دیواره رگ های خونی رسوب کند. این اتفاق در افرادی که دچار متابولیسم کلسترول مختل، بیماری های کبد، مثانه صفرا هستند بیشتر دیده می شود. چنین افرادی در خوردن مواد غذایی با درصد کلسترول بالا باید مواظب باشند. مقدار چربی های اشباع شده در محصولات لبنی و گوشت های چرب، سوسیس و غذاهای حاوی مارگارین باید کنترل شود. بنابراین ، اگر سالم هستید ، نباید از تخم مرغ و زرده بترسید و می توانید تا یک یا دو عدد در روز تخم مرغ بخورید.

پیش از این در خبرها آمده بود که تامارا پرونتسوا متخصص تغذیه و درمانگر مرکز تحقیقات فدرال تغذیه و بیوتکنولوژی، معتقد است که تخم مرغ ذخیره ای از ویتامین ها و میکرو عناصر است، یکی از معدود غذاهایی که از نظر ترکیب کاملاً متعادل است: تخم مرغ حاوی ویتامین های گروه های A ، E، ویتامین های B9 و D ، کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، روی، سلنیوم هست. زرده حاوی کولین است که سطح کلسترول را به سطح نرمال می رساند. تخم مرغ همچنین حاوی آنتی اکسیدان های کاروتنوئید است که به زرده درخشندگی می بخشند. تامارا پرونتسوا تأكید كرد با این حال نمی توان در نظر گرفت كه هر چه زرده تخم مرغ پررنگ تر باشد، مواد مفید تری در ان قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала