اعلام قیمت مرغ در ایران

© Sputnik / Siavash Sobhgahi اعلام قیمت مرغ در ایران
اعلام قیمت مرغ  در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ایران قیمت مرغ در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ایران درباره آخرین تحولات بازار مرغ بیان داشت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار تا ۲۰ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۲۱ هزار تا ۴۰ هزار تومان است.

حجت اظهار داشت: بنابر موضوعی که اخیرا مطرح شده، مرغ در پروسه زمانی ۴۵ روز از سالن های مرغداری باید خارج شود، درحالی که موضوع وزن گیری در مناطق مختلف متغیر است به طوری که وزن گیری در استان های شمالی برای پرورش طیور مناسب است. با توجه به وزن گیری متفاوت در استان های شمالی نسبت به مناطق مرتفع باید تجدید نظری در این موضوع صورت گیرد چرا که وزن گیری در مناطق مرتفع باید ۵۲ تا ۵۵ روز در نظر بگیریم.

کشف پنجاه تن مرغ احتکار شده در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
کشف پنجاه تن مرغ احتکار شده در ایران

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ایران افزود: در مواقعی که قیمت ها روند صعودی یا نزولی دارد، شرایط بازار تعیین کننده قیمت هاست، اما به طور کلی عرضه با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان برای مصرف کننده منصفانه نیست و همواره در بحث توزیع نیاز به نظارت دارد.

وی نرخ گذاری منطقی را راهی برای پایان دادن به نا به سامانی های بازار دانست و بیان داشت: ستاد تنظیم بازار هر چه سریع تر قیمت مصوب را بر مبنای هزینه های تولید باید اصلاح کند تا تولید کننده تعیین تکلیف خود را بداند که متاسفانه به رغم گذشت ۴ ماه از افزایش قیمت نهاده ها، اما قیمت مصوب اصلاح نشده است.

حجت با اشاره به اینکه قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی مرغ توجیه اقتصادی ندارد، گفت: در شرایط فعلی که تولید مرغ در حال انجام است و کمبودی در عرضه وجود ندارد، صف های طولانی خرید مرغ بیانگر مشکلات توزیع و عدم اعلام نرخ منطقی و اقتصادی کالاست. با وجود افزایش ۳۶ درصدی هزینه های کارگری و تورم تازمانیکه قیمت مصوب اصلاح نشود، تداوم بی نظمی ها در بازار ادامه دارد، درحالیکه با اصلاح قیمت ها در شرایط کرونایی دیگر خبری از صف های طولانی دریافت مرغ نیست‌.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала