اعلام یک پیامد خطرناک ویروس کرونا برای افراد مسن

© Sputnik / Ilya PitalevМедики лечат пациента в больнице имени Филатова, Москва
Медики лечат пациента в больнице имени Филатова, Москва - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
کنستانتین ترنووی، متخصص آسیب شناس روس اظهار داشت در افراد مسن مبتلا شده به کرونا، پس از درمان، خطر شکستگی استخوان ها افزایش می یابد ، چون آنها پس از طی دوره معالجه با کمبود ویتامین دی روبرو می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، این پزشک می گوید: "بعد از ابتلا ویروس کرونا ، سطح ویتامین دی به شدت کاهش می یابد که عامل رساندن کلسیم به استخوان ها است. یعنی عدم وجود آن منجر به شکنندگی استخوان ها منجر می شود و در افراد مسن این می تواند خطر شکستگی استخوان ها را افزایش دهد".

کرونا در ایران؛ فوت ۹۴ بیمار در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
کرونا در ایران؛ فوت ۹۴ بیمار در شبانه روز گذشته

ترنووی افزود که حدود 20٪ بیماران از دردهای شدید استخوان و مفصل هنگام ابتلا به ویروس کرونا شکایت دارند و مکن ایت این دردها  حتی دو تا سه هفته پس از پایان بیماری ادامه داشته باشد. متخصص روس توضیح داد که بیماری کووید 19 باعث بروز ترومبوز می شود و به همین دلیل، تقریباً تمام اندام ها و مفاصل تحت تأثیر قرار می گیرند و خون رسانی به استخوان ها و مفاصل مختل می شود.

یادآور می شود وضع در رابطه با کووید 19 در ایران رو به وخامت گرائیده و از جمله شمار مبتلایان روزانه از ده هزار نفر تجاوز کرده و طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا در این کشور هرگونه تجمع و دورهمی در روز سیزده به در که فردا برگزار می شود، ممنوع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала