لاوروف از فرصت دستیابی به سازش در مورد برجام سخن گفت

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف از فرصت دستیابی به سازش در مورد برجام سخن گفت
لاوروف از فرصت دستیابی به سازش در مورد برجام سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سیگنال های دلگرم کننده ای جاکی از تلاش برای خروج بن بست فعلی در رابطه با توافق هسته ای برجام با ایران ارسال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در سخنرانی ی خود در نشست ویژه کنفرانس خاورمیانه ای باشگاه بین المللی مباحثات والدای "اکنون نشانه های دلگرم کننده ای از طرف دولت جو بایدن در جهت یافتن نوعی سازش وجود دارد تا بتوان از بن بست فعلی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شده و همزمان نگرانی های دیگر نیز در نظر گرفته شود. این نکته اتفاقاً  به طور فعال از سوی ما پشتیبانی می شود. "

گفتگوی سه جانبه پوتین، مرکل و مکرون درباره برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
گفتگوی سه جانبه پوتین، مرکل و مکرون درباره برجام

یادآور می شود بتازگی جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد کاهش تحریم‌ها علیه ایران در ازای تعلیق غنی سازی 20 درصدی در این کشور را مطرح کرده است.

یکی از مقامات مطلع آمریکایی به "پولیتیکو" گفت: پیشنهاد جدید آمریکا بیش از هر چیز در مورد تلاش برای شروع گفت و گو بین ایالات متحده و ایران است.

این وب سایت خبری از نهایی شدن پیشنهاد جدیدی از سوی دولت بایدن به منظور ترغیب ایران به مذاکره با آمریکا بر سر برجام خبر داد.

دو مقام مطلع آمریکایی به پولیتیکو گفتند در هفته جاری دولت بایدن به منظور بن بست شکنی از مذاکرات هسته‌ای با ایران و تشویق تهران به انجام مذاکرات، پیشنهاد جدیدی ارایه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش ایالات متحده آمریکا پیشنهاد توقف غنی سازی 20 درصدی در ازای کاهش تحریم های اقتصادی را به ایران ارایه خواهد کرد.

ایران پیشتر رفع تحریم های ایالات متحده آمریکا و بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی را پیش شرط اولیه هرگونه مذاکره ای با آمریکا دانسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала