تاثیر قهوه بر روی نوزادان

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر تاثیر قهوه بر روی نوزادان
تاثیر قهوه بر روی نوزادان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2021
اشتراک
تحقیقات دانشمندان نشان داده که مصرف قهوه در زنان باردار می‌تواند در وزن نوزاد تاثیر بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، زنان بارداری که قهوه می نوشند، در آینده بچه هایی با وزن و اندازه بدن کوچکتری نسبت به کسانی که از چنین نوشیدنی هایی کاملاً خودداری می کنند، به دنیا می آورند. این نتیجه ای است که دانشمندان از انستیتوی ملی بهداشت کودکان و رشد انسانی یونیس کندی شرفر به آن رسیده اند.

همانطور که دکتر علوم پزشکی و یکی از نویسندگان این مطالعه، کاترین ال. گرانتز توضیح داده است، داده های آنها نشان داد که در حالی که منتظر کودک هستید، ارزش آن را  دارد که نوشیدنی های کافئین دار را محدود یا حذف کنید.

به این ترتیب، دانشمندان داده های بیش از دو هزار زن را که در هفته های هشتم تا سیزدهم بارداری بودند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها سالم بودند و سیگار نمی کشیدند و از 10 تا 13 هفته نمونه های خون اهدا کردند که از نظر محتوای کافئین و پاراگزانتین، یک ترکیب تولید شده در هنگام تجزیه، مورد بررسی قرار گرفت.

این تحقیق نشان داد که نوزادان زنانی که روزانه حدود 50 میلی گرم کافئین مصرف می کنند (معادل نصف فنجان قهوه)، 66 گرم سبکتر از کسانی که به هیچ وجه از این ماده محرک استفاده نمی کنند.

بنابراین، به گفته دانشمندان، کافئین باعث تنگی عروق خونی در جنین می شود که می تواند خون رسانی به جنین را کاهش داده و رشد آن را آهسته کند. علاوه بر این، محققان بر این باورند که این ماده می تواند به طور بالقوه کار هورمون های استرس را در کودک مختل کند و او را در معرض خطر افزایش وزن سریع و چاقی پس از تولد قرار دهد و همچنین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت در آینده را افزایش می دهد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که حتی مصرف متوسط ​​کافئین در دو فنجان نوشیدنی می تواند منجر به کاهش رشد داخل رحمی شود و همچنین احتمال کم وزنی هنگام تولد را افزایش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала