گزارشگر ویژه پرونده خاشقچی به مرگ تهدید شد

© AP Photo / Jacquelyn Martinگزارشگر ویژه پرونده خاشقچی به مرگ تهدید شد
گزارشگر ویژه پرونده خاشقچی به مرگ تهدید شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
اشتراک
نشریه انگلیسی: گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص پرونده قتل جمال خاشقچی به طور تلویحی دو مرتبه تهدید به مرگ شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، یک مقام ارشد سعودی، اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص پرونده قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار معترض عربستانی را به طور تلویحی دو مرتبه تهدید به مرگ کرده است.

اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص پرونده قتل جمال خاشقچی گفت که یکی از همکاران وی در سازمان ملل چندی قبل به وی هشدار داد که یک مقام ارشد سعودی در ملاقات با سایر مقامات ارشد سازمان ملل در ژنو دو بار کالابارد را تهدید به مرگ کرد و گفته بود که کالامارد مراقب خود باشد. کالامارد در این گفت‌وگو افزود که این سخنان را "تهدید به مرگ" برداشت کرده است.

کالامارد، اولین نفری بود که به طور علنی گزارش مفصلی را در مورد قتل خاشقچی در سال 2018 منتشر کرد. گزارش 100 صفحه ای کالامارد منتشر شده در ژوئن 2019  نتیجه گرفت که شواهد معتبری وجود دارد که نشان می‌دهد محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی  و دیگر مقام‌های ارشد عربستان مسئول آن قتل هستند. وی در گزارش خود آن قتل را یک جرم بین‌المللی خواند.

وی در ادامه گفت، این تهدیدها در یک نشست سطح بالا بین دیپلمات‌های سعودی مستقر در ژنو و مقام‌های سازمان ملل انجام شد. در آن نشست آنها از کار وی در مورد پرونده قتل خاشقچی انتقاد کرده و ادعاهای بی اساس مبنی بر دریافت پول از قطر را مطرح کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала