اوج بحران بنزین در سوریه

© Sputnik / Mikhail Alaeddinاوج بحران بنزین در سوریه
اوج بحران بنزین در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
شاهدان عینی می گویند که در سوریه، از چند روز پیش کمبود بنزین و سوخت دیزل به اوج رسیده است و صف های طولانی در کنار پمپهای بنزین وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، در پمپ بنزین ها در سوریه کیلومترها صف وجود دارد که گاهی اوقات در چند ردیف مردم ایستاده اند. قیمت ها نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

ادامه سرقت نفت سوریه توسط امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2020
ادامه سرقت نفت سوریه توسط امریکا

مقامات سوریه روز سه شنبه از افزایش قیمت بنزین خبر دادند. قیمت بنزین از 1250 لیر سوریه به 2000 لیتر افزایش یافته است، یارانه بنزین نیز متوقف شده است که پیش از این 750 لیر بوده است.

علاوه بر این، قیمت گاز منازل افزایش یافته است، 10 کیلو گاز مصرفی اکنون 3850 لیر قیمت دارد ، قبل از این افزایش، قیمت 10 کیلو گاز 2700 لیر بود.

بحران سوخت در سوریه به این خاطر است که بیشتر میادین نفت و گاز در سرزمین های تحت کنترل "نیروهای دموکراتیک سوریه" در حمایت ایالات متحده واقع شده است. همچنین با وضع تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا، که مانع از عرضه نفت و گاز به سوریه می شود، وضعیت وخیم تر می شود.

بحران سوخت با کاهش نرخ ارز لیر سوریه همراه است – قیمت یک دلار از مرز 4000 لیر عبور کرده است. پیش از آغاز بحران سوریه ، نرخ ارز در بازار سیاه 50 لیر برای هر دلار بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала