کاهش 25 درصدی ارسال واکسن آسترازنکا به اروپا

© REUTERS / Stefan Wermuth /File Photoکاهش 25 درصدی درصدی ارسال واکسن آسترازنکا به اروپا
کاهش 25 درصدی درصدی ارسال واکسن آسترازنکا به اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
آسترازنکا میزان ارسال دوزهای واکسن به اروپا را یک چهارم کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا میزان واکسن ویروس کرونا را به کشورهای اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) یک چهارم کاهش خواهد داد.

سندی که بین مقامات اروپایی منتشر شده است می گوید 30 میلیون دوز واکسن کرونا ویروس کرونا در سه ماهه اول سال 2021 به جای 40 میلیون برنامه ریزی شده، به کشورهای اتحادیه اروپا ارسال می شود. همزمان 20 میلیون دوز دیگر در ماه آوریل به این کشورها تحویل داده می شود. مه و ژوئن در پیش بینی ذکر نشده است.

کاهش دوزهای ارسالی ناشی از مشکلات مرتبط با عملکرد زنجیره تأمین جهانی است.

تاکنون 9 کشور اروپایی واکسیناسیون با آسترازنکا را به دلیل ترومبوز در بیماران واکسینه شده خود متوقف یا به طور موقت محدود کرده اند. اتریش، استونی، لتونی، لیتوانی و لوکزامبورگ مصرف این دارو را از یک گروه خاص یک میلیون دوزی، که به 17 کشور اروپایی عرضه می شد، متوقف کرده اند. در همان زمان، دانمارک، ایسلند و نروژ تمام تأمین این واکسن را متوقف کرده اند.

در مجموع، طبق آژانس دارویی اروپا، 22 مورد ترومبوز در قلمرو اتحادیه برای سه میلیون واکسینه شده آسترازنکا ثبت شده است. آژانس دارویی این پدیده را با استفاده از واکسن ارتباط نمی دهد، اما تحقیقات در مورد مرگ ها همچنان ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала