جزئیات پیشنهادات مطرح شده در ایران برای افزایش مزد در سال ۱۴۰۰

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات پیشنهادات مطرح شده در ایران برای افزایش مزد در سال ۱۴۰۰
جزئیات پیشنهادات مطرح شده در ایران برای افزایش مزد در سال ۱۴۰۰ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
نماینده کارگران در شورای عالی کار ایران به تشریح پیشنهادات دولت، کارفرمایان و کارگران برای افزایش مزد در سال آینده پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار ایران در تشریح آخرین پیشنهادات دولت، کارفرمایان و کارگران برای افزایش مزد در سال آینده گفت: آخرین پیشنهاد دولتی‌ها ۳۴.۲ افزایش روی همه آیتم‌های مزدی است یعنی هم پایه مزد و هم سایر مولفه‌ها از جمله حق بن و مسکن. با این مدل، رقم افزایش درآمد کارگران (نه فقط پایه مزد) مبلغ یک میلیون و ۱۲ هزار تومان خواهد بود که با این حساب دستمزد ۲میلیون و ۷۳۰ هزار تومانی کارگران با ۱.۳ فرزند به ۳ میلیون و ۷۴۵هزار تومان خواهد رسید.

تعیین سازوکار افزایش حقوق کارمندان در مجلس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
تعیین سازوکار افزایش حقوق کارمندان در مجلس

خدایی افزود: البته بین گروه کارگری و دولت، سر محاسبه پایه سنوات در دریافتی اختلاف است. آن‌ها پایه سنوات را جزو حداقل مزد حساب می‌کنند و با احتساب پایه سنوات، در آمد کارگر به ۳میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ایران بیان داشت: آخرین نظر کارفرمایان بر افزایش ۳۴ درصدی صرفاً روی پایه مزد و ثابت ماندن سایر آیتم‌ها است و با این حساب، دریافتی کارگران حدود ۷۵۰هزار تومان افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه درباره پیشنهاد کارگران اظهار داشت: پیشنهاد اولیه ما بیشتر از این ارقام بوده اما بعد از ساعت‌ها چانه زنی، در آخرین جلسه، پیشنهاد گروه کارگری بر افزایش یک میلیون و ۹۵۵ هزار تومانی درآمد کارگران متمرکز شد. البته این پیشنهاد نیز معطوف به میزان افزایش روی پایه مزد و سایر آیتم هاست. ما خواستار این هستیم که حداقل ۸۰۰ هزار و خورده‌ای تومان به پایه مزد افزوده شود و باقی روی مزایا مزدی قرار بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала