ویژگی منحصر به فرد چاشنی ایرانی

© Photo / Pixabayویژگی منحصر به فرد چاشنی ایرانی
ویژگی منحصر به فرد چاشنی ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2021
اشتراک
زردچوبه - فواید بسیاری برای بدن دارد، افزایش متابولیسم بدن و وجود آنتی اکسیدان مهمترین ویژکی این ادویه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مدیکال رو، زردچوبه گیاهی است که از ریشه آن به عنوان چاشن ، رنگ دهنده یا دارو استفاده می شود. چرا زردچوبه برای سلامتی زنان و تهیه شیر طلایی بسیار مفید است. این گیاه تا 90 سانتی متر قد دارد، دارای گل های لوله ای و ریزوم های گوشتی و معطر است. هنگام پردازش، پودر زرد با رایحه ای روشن و طعم تلخ بدست می آید.

با زردچوبه زیبا شوید! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2017
با زردچوبه زیبا شوید!

زردچوبه حاوی روغنهای اساسی  و سرشار از فسفر، آهن، ید، کلسیم، کولین و همچنین ویتامینهای گروه بی است.

میزان کالری در هر 100 گرم زردچوبه 325 کیلوکالری است.

زردچوبه چگونه بر بدن تأثیر می گذارد

فواید زردچوبه بر اساس مواد مفید موجود در ترکیب آن است. به لطف این ترکیبات، این ادویه به التهاب کمک می کند و می تواند درد آرتروز را تسکین دهد. علاوه بر این، زردچوبه فرآیندهای متابولیسم را در بدن بهبود می بخشد و آنتی اکسیدان ها به دفع سموم و سایر مواد مضر کمک می کنند. به همین دلیل باعث ایمنی و تقویت بدن می شود و کارایی افزایش می یابد.

فواید زردچوبه کاهش التهاب مزمن است که به دلیل آن می تواند اختلالات متابولیکی، چاقی و سایر بیماری های خطرنا ، به عنوان مثال مرتبط با سیستم قلبی عروقی ظاهر شود. همچنین، این ادویه با کاهش ورم مفصلی در بیماران مبتلا به آرتروز اثر مفیدی دارد. مصرف منظم زردچوبه خطر ابتلا به بیماری کبد را کاهش می دهد، در حالی که علائم بیماری های قبلاً اکتسابی مانند هپاتیت را نیز کاهش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала