پرایس: اقدامات جبرانی ایران نگران‌کننده است

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
اشتراک
ایالات متحده، پیشنهاد حضور در نشستی با حضور طرف‌های برجام را داده است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که کشورش منتظر پیشنهادی سازنده از طرف ایران است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با اشاره به اینکه کشورش پیشنهاد حضور در نشستی با حضور طرف‌های برجام را داده گفت که واشنگتن منتظر «پیشنهادی سازنده» از طرف ایران است.

شروط روحانی برای ازسرگیری برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
شروط روحانی برای ازسرگیری برجام

پرایس در پاسخ به سئوال خبرنگاری که واکنش دولت جو بایدن به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اقدام ایران در آغاز غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژهای IR-2M در سایت نطنز را جویا شده بود گفت: «چیزی که ما گفته‌ایم این است که صبر ما به خاطر ماهیت این چالش نمی‌تواند بی‌پایان باشد.

ماهیت این چالش موجب می‌شود هر روز بر نگرانی‌های آمریکا افزوده شود. دولت جو بایدن از نخستین روزهای آغاز به کار خود، رایزنی با شریکان، متحدان و اعضای کنگره در خصوص برجام را آغاز کرده است. همچنان بر این باوریم که همان‌طور که از آغاز گفته‌ایم برنامه هسته‌ای ایران چالشی است که بهترین روش مواجهه با آن، دیپلماسی است.

اقدامات جبرانی ایران نگران‌کننده است. درباره گام‌هایی که ایران ظرف دو یا چند سال گذشته برای فاصله گرفتن از توافق انجام داده صحبت کرده‌ایم. این گام‌ها، مطمئناً نگران‌کننده‌اند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در خصوص این گام‌ها صحبت کرده است. همان‌طور که گفته‌ایم به مدیر کل آژانس اتمی اعتماد و ایمان کامل داریم و همزمان، درب دیپلماسی را باز نگاه می‌داریم.

چیزی که می‌خواهم تأکید کنم این است که ما پیشنهادی مطرح کرده‌ایم. پیشنهاد ما ورود به گفت‌وگوهای مبتنی بر حسن نیت در چارچوب ۱+۵ بوده است. ما شاهد اظهارنظرهای علنی متعددی از سوی ایرانی‌ها در این خصوص بوده‌ایم. ما منتظر پیشنهادی سازنده از تهران هستیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала