افشاگری فرمانده سنتکام در کمک ‌های آمریکا به عربستان

© AP Photo / Alex Brandonافشاگری فرمانده سنتکام در کمک ‌های آمریکا به عربستان
افشاگری فرمانده سنتکام در کمک ‌های آمریکا به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
اشتراک
فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، از جزئیات حمایت واشنگتن از عربستان برای مقابله با حملات اخیر انصارالله یمن پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ژنرال کنت ‌مک‌ کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، به شبکه الجزیره قطر گفت: ایالات متحده آمریکا به عربستان در به اصطلاح "دفاع از خودش" در برابر موج اخیر و بی ‌امان حملات به خاک این کشور کمک‌ کرده است.

ایالات متحده از افزایش حملات حوثی ها به عربستان سعودی نگران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2021
ایالات متحده از افزایش حملات حوثی ها به عربستان سعودی نگران است

مک ‌کنزی بدون اشاره دقیق و توضیح بیشتر درباه نوع کمک‌ ها افزود: ما چندین اقدام را در کمک به دفاعِ عربستان از خودش انجام دادیم.

این ژنرال خاطرنشان کرد: کمک به عربستان جهت "دفاع" از خودش ادامه خواهیم داد و از این پایبندی عقب‌ نشینی نخواهیم کرد، ما طی هفته ‌های گذشته بسیار به آنها کمک کردیم.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، ادعا کرد: حملات اخیر حوثی ‌ها (انصارالله) به عربستان "کمک کننده نیست" و اشاره ‌ای به تمایل آنها به راهکار سیاسی ندارد.

وی در عین حال مدعی شد: عربستان آنطور که اشاره کرده تمایل به راه حل سیاسی برای جنگ یمن دارد.

این ژنرال آمریکایی درباره این ‌که امارات پایگاه خود در اریتره را منهدم و تجهیزات نظامی ‌اش را به یمن و مرزهای مصر و لیبی مستقر کرده و بازگردانده گفت: این مساله داخلی امارات است اما ما هماهنگی مستحکم و قوی با امارات را حفظ خواهیم کرد.

فرمانده سنتکام در بخشی دیگر از این مصاحبه مدعی شد، کشورش در آستانه جنگ با ایران در ژانویه ۲۰۲۰ بعد از حمله به پایگاه عین الاسد عراق بود اما یک سال بعد از این حادثه فرصت ایجاد مسیر سیاسی برای قدم برداشتن با تهران به وجود آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала