آمریکا خواستار توضیحاتی از ایران درباره ناپدیدی لوینسون می شود

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaآمریکا خواستار توضیحاتی از ایران درباره ناپدیدی لوینسون می شود
آمریکا خواستار توضیحاتی از ایران درباره ناپدیدی لوینسون می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
اشتراک
ایالات متحده همچنان خواستار توضیح مقامات ایرانی در مورد سرنوشت رابرت لوینسون شهروند آمریکایی است که در این کشور گم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه ای اعلام کرد: ما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم. با این وجود، ما به درخواست خود ادامه خواهیم داد و ایران را مسئول آدم ربایی، بازداشت و مرگ احتمالی لوینسون خواهیم دانست.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
آمادگی ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا

ساکی تصریح کرد: ما مواضع خود را نرم نخواهیم کرد تا زمانی که همه شهروندان ما، که در ایران و جهان بازداشت می شوند، به خانواده های خود بازگردانده شوند.

لوینسون در سفر خود به ایران در مارس ۲۰۰۷ ناپدید شد و آخرین بار در جزیره کیش دیده شد.

در ابتدا، واشنگتن ادعا کرد که این فرد در یک سفر کاری خصوصی وارد ایران شده است. با این حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال ۲۰۱۳، در جریان تحقیقات ژورنالیستی، دریافت که لوینسون با دستور سازمان سیا آمریکا در ایران بوده است.

در گذشته، لوینسون برای اف.بی.آی نیز کار می کرد و درگیر پرونده های کیفری، از جمله مبارزه با جرایم سازمان یافته در ایالات متحده بود.

طبق نسخه رسمی وقایع، لوینسون در سال ۱۹۹۸ از اف.بی.آی بازنشسته شد. وی پس از بازنشستگی مدتی به عنوان بازپرس خصوصی کار می کرد، اما در ژوئن ۲۰۰۶ همکاری خود را با سیا آغاز کرد و به نمایندگی از سازمان اطلاعاتی اصلی آمریکا اطلاعاتی را در کشورهای مختلف به دست می آورد.

در نوامبر ۲۰۱۹، مقامات ایالات متحده متعهد شدند که برای اطلاعاتی که به تعیین محل لوینسون کمک می کند، تا ۲۰ میلیون دلار پاداش پرداخت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала