شروط روحانی برای ازسرگیری برجام

© REUTERS / Lucas Jacksonشروط روحانی برای ازسرگیری برجام
شروط روحانی برای ازسرگیری برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران در دیدار با وزیر خارجه ایرلند از بی عملی و بی تحرکی اروپا نسبت به تعهدات برجامی انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار با سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند از آمادگی ایران برای همکاری با نهادهای بین المللی برای حل و فصل بحران های منطقه خبر داد و بیان داشت: بهترین راه برای حل مشکلات با همکاران اروپایی در سطوح مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، مذاکرات مبتنی بر احترام متقابل و پرهیز از هرگونه تهدید و فشار است.

روحانی خاطر نشان کرد: فعال شدن برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی منوط به لغو تحریم ها از سوی آمریکا و ایفای تعهدات کامل همه اعضا است.

رئیس جمهور ایران از بی عملی و بی تحرکی اروپا نسبت به تعهدات برجامی انتقاد کرده و افزود: جمهوری اسلامی ایران متعهد به برجام و حفظ آن بوده و تنها طرفی است که برای آن هزینه پرداخته است اما این وضع نمی تواند به همین شکل تداوم یابد و برای حفظ و احیاء برجام اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه اعضای برجام ضروری است.

تاکید روحانی بر آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق طی گفتگو با الکاظمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
تاکید روحانی بر آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق طی گفتگو با الکاظمی

 روحانی در ادامه گفت: برغم توقف اجرای پروتکل الحاقی، ایران همچنان مصمم به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایفای وظایف این سازمان براساس توافق صورت گرفته است.

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: ایران آمادگی دارد پس از رفع تحریم های غیرقانونی آمریکا و دست کشیدن این کشور از سیاست تهدید و فشار، بلافاصله اقدامات جبرانی خود را منطبق با مفاد برجام انجام داده و به تعهدات خود عمل کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала