چاقی و لاغری چه ارتباطی با روده دارد؟ +عکس

CC0 / Pixabay / بدن انسان
بدن انسان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
پژوهشگران رابطه میان قارچ‌های روده و غذاهای فرآوری شده را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « Communications Biology»، پژوهشگران دانشگاه آلاباما در برمینگهام (UAB)در آمریکا و دانشگاه وریج آمستردام (VUA) در هلند، به بررسی این موضوع پرداختند که آیا قارچ‌های میکروبیوم روده، واکنش متابولیکی میزبان خود را نسبت به غذای فرآوری شده تغییر می‌دهند یا خیر.

پژوهشگران در این پروژه، رابطه میان قارچ‌های روده و غذاهای فرآوری شده را به طور خاص مورد بررسی قرار دادند زیرا این غذاها با افزایش وزن ناسالم در انسان مرتبط هستند. در این آزمایش، خوردن غذاهای فرآوری شده موجب شد که بیشتر موش‌ها چاق شوند اما مقدار وزن و نحوه تغییر متابولیسم، در موش‌های دارای میکروبیوم‌های گوناگون، متفاوت است. پژوهشگران پس از بررسی میکروبیوم هر موش، از یادگیری ماشینی استفاده کردند تا بفهمند که کدام یک از قارچ‌ها بیشترین تاثیر را در متابولیسم دارند.

میکروبیوم روده می‌تواند بر متابولیسم بدن موثر باشد. بیشتر افراد تصور می‌کنند که میکروبیوم روده فقط باکتری‌ها را در بر دارد اما قارچ‌ها با این که تعداد کمتری از آنها نسبت به باکتری‌ها وجود دارد، از اعضای حیاتی این اجتماع میکروبی به شمار می‌روند.

​میکروبیوم‌ها در افراد گوناگون، متفاوت هستند؛ بنابراین قارچ‌هایی که در روده یک نفر زندگی می‌کنند، می‌توانند با قارچ‌های ساکن روده افراد دیگر متفاوت باشند. این موضوع، در مورد موش‌های این پژوهش نیز صدق می‌کرد. دانشمندان هنوز اطلاعات کمی در مورد تاثیر قارچ‌های روده بر سلامت انسان دارند. این پژوهش، یکی از نخستین پژوهش‌هایی است که نحوه تاثیر قارچ‌های روده بر متابولیسم بدن را نشان می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала