واتیکان: پاپ فرانسیس در دیدار با آیت الله سیستانی بر اهمیت همکاری تأکید کرد

© AFP 2023 / Andreas Solaroواتیکان: پاپ فرانسیس در دیدار با آیت الله سیستانی بر اهمیت همکاری تأکید کرد
واتیکان: پاپ فرانسیس در دیدار با آیت الله سیستانی بر اهمیت همکاری تأکید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
سرویس مطبوعاتی واتیکان اطلاع داد، پاپ فرانسیس که در حال سفر زیارتی به عراق است ، در دیدار امروز شنبه در نجف با آیت الله العظمی علی سیستانی ، مرجع شیعیان بر اهمیت همکاری تأكید كرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماتئو برونی، رئیس سرویس مطبوعاتی واتیکان در بیانیه خود  اعلام کرد "در طی این دیدار حسن نیت  که حدود 45 دقیقه طول کشید، پدر مقدس بر اهمیت همکاری و دوستی بین جوامع مذهبی تأکید کرد زیرا با پیشبرد احترام متقابل و گفتگو می توان به سعادت عراق ، منطقه و تمام بشریت مساعدت کرد".

دیدار پاپ  فرانسیس با آیت الله سیستانی در شهر نجف عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی در شهر نجف عراق

به گفته سخنگوی واتیکان ، این دیدار فرصتی را برای پاپ فرانسیس فراهم کرد تا از آیت الله سیستانی برای این واقعیت تشکر کند که در سالهای گذشته وی همراه با جامعه شیعیان صدای خود را علیه خشونت و برای دفاع از ضعیفان  و افراد تحت آزار و اذیت بلند کرده  و بر حرمت و قداست زندگی و جان انسان ها و اهمیت وحدت مردم عراق تاکید و پافشاری نمود . پاپ هنگام خداحافظی با آیت الله العظمی  سیستانی  خاطرنشان کرد که" برای برقراری صلح و برادری  در سرزمین عزیز عراق ، خاورمیانه و کل جهان دعا خواهد کرد. "

در بیانیه دفتر آیت الله سیستانی درباره این آمده است: "آیت الله سیستانی بر اهمیت زندگی در امنیت و صلح شهروندان مسیحی به عنوان بخشی از جامعه عراق تاکید کرد... وی همچنین بر اهمیت نقش رهبران جهانی در متوقف ساختن رنج ها در این سرزمین تاکید کرد."

روز جمعه سفر 4 روز پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به عراق آغاز شد. وی نخستین رهبر کلیسای کاتولیک است که به عراق سفر می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала