وزیر بهداشت ایران: حتی فکر سفر رفتن را نکنید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر بهداشت ایران: حتی فکر سفر رفتن را نکنید
وزیر بهداشت ایران: حتی فکر سفر رفتن را نکنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران با نزدیک شدن به نوروز گفت: فکر سفر رفتن را هم نکنید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دکتر سعید نمکی،وزیر بهداشت ایران وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه جشن نوروز در پیش است و ما همه نگران هستیم، گفت:  " مسافرت به عنوان اصلی ترین عامل در گردش ویروس بسیار موثر است و به عنوان وزارت بهداشت مطلقا موافق هیچ مسافرتی نیستیم."

وی افزود: "فکر میکنیم مانند سال گذشته که ایستادیم و گفتیم از 25 اسفند فرصتی برای احیا و بازتوانی کادر بهداشت داشته  باشیم امسال هم باید از رفت و آمدها جلوگیری کنیم؛ این درحالی است که سال گذشته ویروس ووهان بود با قدرت ابتلا و کشندگی کمتر، اما اکنون در خوزستان صحنه های دردناکی می بینیم. در عرض 48 ساعت ریه پر است و فرصت به ما نمی دهد."

نمکی خاطرنشان کرد: " با چنین ویروس سهمگینی می خواهیم مسافرت هم برویم؟ می دانیم مردم خسته اند و حوصله شان سر رفته و صنعت توریسم آسیب جدی دیده است همه دنیا این طور است ولی ناچاریم برای حفظ سلامت مردم روی برخی پروتکل ها بایستیم. یکی از دغدغه های ما همین تعطیلات نوروز است و پیشنهاد ما این است که تردد و مسافرت نباید باشد.  از جاده های پرازدحام و ترددهای بی رویه و درهم آمیختگی جمعیت آلوده از اقصی نقاط و انتقال یک ویروس موتاسیون یافته به شدت اضطراب داریم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала