مشخصات ناوهای هلی کوپتربر جدید روسی

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر مشخصات ناوهای هلی کوپتربر روسی
مشخصات ناوهای هلی کوپتربر روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
اشتراک
یک منبع در صنعت کشتی سازی روسیه اعلام کرد ناوهای هلی کوپتربر روسی طرح 23900 که مشابه ناوهای هلی کوپتربر "میسترال" فرانسه خواهند بود ، قادر به حمل 16 هلیکوپتر و چهار هواپیمای بدون سرنشین هستند.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت: "هلیکوپترهای ساخت دفتر طراحی کاموف  (Kamov) برای استقرار در نظر گرفته شده است. منظور بالگرد Ka-52K و مدلهای دیگر ، از جمله Ka-27 است . ظرفیت ناو هلی کوپتر بر حدود 15-16 فروند  است. علاوه بر این ، غیر از هلی کوپترها ، استقرار چهار هواپیمای بدون سرنشین در ناوهای هلی کوپتربر طرح 23900برنامه ریزی شده است".

ناو بالگردبر میسترال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2015
چندرسانه ای
ناو بالگردبر "میسترال"

الزامات در رابطه با ظاهر ناوهای هلی کوپتربر ، که در قرارداد ذکر شده ، طی مدت طولانی توسط سفارش دهنده دولتی یعنی وزارت دفاع روسیه تنظیم شده و پروژه نهایی روسیه  "از نظر عملکرد بدتر از مسترال ها نیست و شاید حتی بهتر از آنها باشد.

کار ساخت دو فروند ناو هلی کوپتربر طرح 23900 روز  20 ژوئیه سال 2020 در کارخانه "زالیو" در بندر کرچ کریمه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آغاز شده است..

این ناوهای هلی کوپتربر اولین کشتی های این کلاس هواهند بود که در روسیه ساخته می شوند . ظرفیت آنها 40 هزار تن خواهد بود.

علاوه بر ناوهای هلی کوپتر ، امروزه کشتی های فرود دیگری نیز در روسیه ساخته می شوند ، از جمله پروژه BDK 11711 که دارای ویژگی های متوسط ​​تری هستند.

قرارداد ساخت دو ناو هلی کوپتر کلاس میسترال به ارزش 1.2 میلیارد یورو بین شرکت  DCNS / STX فرانسه و شرکت روسی "روس آبارون اکسپورت" (Rosoboronexport) در سال 2011 امضا شد. قرار بود فرانسه اولین ناو هلی کوپتر به نام ولادیوستوک را  نوامبر 2014 به روسیه تحویل دهد اما فرانسوا اولاند ، رئیس جمهور وقت این کشور به دلیل حوادث اوکراین و اعمال تحریم ها علیه روسیه ، تصمیم گرفت قرارداد نامبرده را به حالت تعلیق درآورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала