معاون احتمالی وزارت خارجه آمریکا از نیاز به رویکردی جدید در برنامه هسته‌ای ایران گفت

© Photo / IRNAمعاون احتمالی وزارت خراجه آمریکا از نیاز به رویکردی جدید در برنامه هسته‌ای ایران گفت
معاون احتمالی وزارت خراجه آمریکا از نیاز به رویکردی جدید در برنامه هسته‌ای ایران گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
وندی شرمن، نامزذ پست معاونت وزارت خارجه آمریکا: ایالات متحده باید رویکرد جدیدی را در برنامه هسته ای ایران داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، رویكرد آمریكا به مسئله برنامه هسته ای ایران باید متفاوت از آن باشد كه در هنگام انعقاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استفاده شد، زیرا وضعیت ژئوپلیتیک منطقه تغییر كرده است. این نظر روز چهارشنبه توسط نامزد تصدی پست معاون اول وزیر خارجه، وندی شرمن، در سخنرانی در جلسات استماع کمیته امور خارجه سنای آمریکا برای بررسی کاندیداتوری وی ابراز شد.

شرمن که به همراه ارنست مونیز که در آن زمان سرپرست وزارت انرژی ایالات متحده بود و طرحی را برای توافق با تهران تهیه کرده بودند، گفت: "آنچه به ایران مربوط است، به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده ایالات متحده در هنگام انعقاد برجام، من همچنان هوشیارانه به تهدیدی که ایران برای منافع ما و متحدان ما ایجاد می کند نگاه می کنم."

شرمن خاطرنشان کرد: " سال 2021، 2015 نیست، زمانی که توافق انجام شد، و این همچنین سال 2016 نیست، که توافق اجرایی شد. وضعیت واقعی امور تغییر کرده است، وضعیت ژئوپلیتیک منطقه تغییر کرده است و برنامه اقدامات بعدی نیز باید تغییر کند. "

رئیس جمهور پشین آمریکا، دونالد ترامپ در سال 2018 تصمیم گرفت که از برجام خارج شود. این توافق نامه با هدف حل بحران توسعه هسته ای تهران در سال 2015 توسط پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با ایران امضا شد. جو بایدن، رهبر فعلی آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به برجام اعلام کرده است. با این وجود، تاکنون دولت آمریکا عملاً هیچ اقدام مهمی در این راستا انجام نداده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала