فوت ۲ نفر در کره جنوبی پس از دریافت واکسن آسترازنکا

© REUTERS / Stefan Wermuth /File Photoفوت ۲ نفر در کره جنوبی پس از دریافت واکسن آسترازنکا
فوت ۲ نفر در کره جنوبی پس از دریافت واکسن آسترازنکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
واکسیناسیون با آسترازنکا از ۲۶ فوریه در کره جنوبی آغاز شد و اولین دسته واکسن پی فایزر از ۲۷ فوریه به کارکنان مراقبت های بهداشتی که با بیماران کووید-۱۹ کار می کردند آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، مقامات بهداشتی کره جنوبی در حال بررسی دو مرگ در بیماران مسن پس از واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا هستند، هر دو بیماری زمینه ای مشترکی داشتند.

 مرگ بیش از 100 نفر پس از واکسیناسیون علیه کرونا در نروژ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
مرگ بیش از 100 نفر پس از واکسیناسیون علیه کرونا در نروژ

اولین مورد مربوط به یک بیمار در بیمارستانی برای سالمندان در شهر گویانگ بود. مردی در حدود ۵۰ سالگی در ۲۶ فوریه واکسینه شد.

این بیمار صبح سه شنبه با علائم نارسایی قلبی و تنگی نفس در بیمارستان بستری شد، تحت معالجه قرار گرفت و وضعیت وی بهتر شد. با این حال، علائم در صبح چهارشنبه بیمار عود کرد و وی فوت کرد. وی دارای مشکلات قلبی، دیابت و سابقه سکته مغزی بود.

یک بیمار دیگر در بیمارستان مراقبت از سالمندان در شهر پیونگ تاک استان گیونگی درگذشت. او ۶۳ سال داشت و چهار روز پس از واکسیناسیون بامداد چهارشنبه درگذشت. بیمار به بیماری عروق مغزی مبتلا بود و به دنبال آن عوارض جانبی مانند تب، ذات الریه و سپسیس وجود داشت.

با وجود معالجه، وضعیت وی بدتر شد و بیمار به بیمارستان عادی منتقل و در آنجا درگذشت. مقامات در حال بررسی این موارد برای ارتباط با واکسیناسیون واکسن آسترازنکا هستند.

در مجموع، ۲۰۷ مورد عوارض جانبی ناشی از واکسیناسیون قبلاً در کره جنوبی گزارش شده است که ۰.۲۴٪ از ۸۷.۴۲۸ مورد واکسینه شده در این کشور است.

در همان زمان، نخست وزیر جونگ سه کیون از مقامات بهداشتی خواست تا اجازه استفاده از واکسن آسترازنکا را برای افراد ۶۵ ساله و بالاتر در نظر بگیرند، این واکسن برای استفاده در کره جنوبی تأیید شده است، اما برای افراد بین ۱۸ تا ۶۵ سال است.

واکسیناسیون بیماران مسن با این دارو باید پس از ارائه آسترازنکا از آزمایشات بالینی در این گروه در حدود اوایل آوریل حل شود.

نخست وزیر با اشاره به این واقعیت که فرانسه اخیراً استفاده از این واکسن را برای افراد ۶۵ تا ۷۴ سال تأیید کرده است ، آلمان در حال بررسی این موضوع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала