روزانه چه مقدار سبزیجات و میوه مصرف کنیم؟

© Fotolia / Mimagephotosروزانه به چه میزان سبزیجات و میوه مصرف کنیم؟
روزانه به چه میزان سبزیجات و میوه مصرف کنیم؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
متخصصان تغذیه آمریکایی دستورالعمل های غذایی سالم برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سرطان را تهیه کرده اند، در این میان میزان سبزیجات و میوه های مصرفی روزانه شما مشخص شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مطالعه دانشمندان آمریکایی، برای اطمینان از یک زندگی طولانی و سالم شما باید هر روز دو وعده میوه و سه وعده سبزیجات بخورید. نتایج این مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

میوه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2021
کدام میوه باعث کاهش چین و چروک صورت می‌شود؟

محققان داده های دو مطالعه هم گروهی از 1984 تا 2014، و مطالعات مرکز بهداشت پرستاران و مطالعه پیگیری متخصصان بهداشت را که بیش از 100000 نفر در آن شرکت کردند را تجزیه و تحلیل کردند. هر دو مجموعه داده شامل اطلاعات دقیق غذایی برای شرکت کنندگان است که برای هر 30 سال هر دو تا چهار سال یکبار جمع آوری می شود.

علاوه بر این محققان داده های مربوط به میزان مصرف میوه و سبزیجات و میزان مرگ و میر را از 26 پرونده در 29 کشور در قاره آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا را مورد بررسی قرار دادند.

تجزیه و تحلیل تمام مطالعات که بیش از دو میلیون نفر در آن شرکت داشتند، نشان داد که مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری های مزمن، از جمله بیماری های قلبی عروقی و سرطان را که از علل اصلی مرگ زودرس هست را کاهش می دهد. با این حال طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده امروزه فقط از هر ده بزرگسال فقط یک نفر میوه و سبزیجات کافی در روز را می خورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала