افشای طرح آمريكا براى غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه

© Photo / Public domain / U.S. Navy illustrationافشای طرح آمريكا براى غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه
افشای طرح آمريكا براى غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
یک زیردریایی کلاس ویرجینیای آمریکا در سال 2018 آماده غرق کردن کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در سواحل سوریه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، فاکس نیوز در گزارشی اعلام داشت که یک زیردریایی کلاس ویرجینیای آمریکا در سال 2018 آماده غرق کردن کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در سواحل سوریه بوده است.

جمع آوری نمونه ها از محل احتمالی حمله شیمیایی سوریه در دوما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2018
جمع آوری نمونه ها از محل احتمالی حمله شیمیایی سوریه در دوما

در این گزارش آمده است که آوریل 2018، نخستین شرکت در جنگ برای زیردریایی آمریکایی USS John Warner بود. این زیردریایی شش موشک کروز تاماهاک را از دریای مدیترانه به سوریه پرتاب کرد. این زیردریایی سپس به زیر آب رفته و آماده غرق کردن هر کشتی جنگی روسیه در صورت اقدام علیه هر کشتی نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه گردید.

در آوریل 2018، گزارش شد که یک بمب حاوی گاز کلر به روی دوما در حومه دمشق رها شد که در نتیجه آن، ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند. غرب، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را مسئول این امر دانست، زیرا که پس از این واقعه نیروهای دولتی این شهر را از دست تروریست‌ها آزاد کردند. ویدئوی منتشر شده توسط کلاه سفید‌ها که در آن پزشکان، غیرنظامیان را از مواد سمی نجات می‌دهند، به عنوان مدرک این اتهام استفاده شد. در 14 آوریل همان سال، ایالات متحده و متحدانش بیش از صد موشک کروز به سوریه شلیک کردند.

مقامات سوریه بارها اظهار داشتند که آنها از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان و تروریست‌ها استفاده نکردند و زرادخانه شیمیایی این کشور تحت کنترل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است. روسیه حمله شیمیایی در دوما را صحنه سازی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала