از گزارش سازمان اطلاعات آمریکا درباره قتل خاشقچی سه نام ناپدید شدند

© AP Photo / Virginia Mayoاز گزارش سازمان اطلاعات آمریکا درباره قتل خاشقچی سه نام ناپدید شدند
از گزارش سازمان اطلاعات آمریکا درباره قتل خاشقچی سه نام ناپدید شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
از گزارش سازمان اطلاعات ایالات متحده درباره قتل جمال خاشقچی، سه نام که در گزارش اولیه بر دست داشتن آنها در ترور اطلاعات داده شده بود، حذف شدند.

اسپوتنیک - بر اساس گزارش سی ان ان، اندکی پس از انتشار گزارش سازمان اطلاعات آمریكا در مورد ترور جمال خاشقچی، روزنامه نگار عربستانی، بدون هیچ توضیحی با نسخه دیگری جایگزین شد كه نام سه نفر كه در گزارش اولیه تصور می‌شد در این حادثه دست دارند، حذف شده است.

طبق گزارش این کانال، سه نام از لیست افرادی که گفته می شود "در قتل جمال خاشقچی شرکت داشتند، دستور داده اند یا به گونه دیگری درگیر بوده‌اند یا مسئول آن بوده اند" ناپدید شده اشت: عبدالله محمد الحورینی، یاسر خالد السالم و ابراهیم السلیم.

به گفته شخصی که از اطلاعات داخلی اطلاعات عربستان سعودی آگاه است، اولین نفر برادر ژنرال عبدالعزیز بن محمد الحورینی، وزیری است که ریاست اداره امنیت کشور را بر عهده دارد. عبدالله محمد الحورینی در گزارش های سعودی به عنوان دستیار رئیس امنیت دولت در مبارزه با تروریسم معرفی شده است.

خاطر نشان شده است كه دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریكا از توضیح دلیل اصلی بودن این اسامی در این لیست خودداری كرد.

سخنگوی مدیر دفتر اطلاعات ملی به سی ان ان گفت: "ما سند اصلاح شده را در وب سایت قرار دادیم زیرا نسخه اولیه به اشتباه شامل سه نام بود که نباید ذکر می شد."

یک مقام ارشد دولت گفت که این گزارش هیچ اطلاعات جدیدی ندارد. به گفته وی، این اطلاعات برای دولت ایالات متحده شناخته شده بود و بیش از یک سال پیش در مورد آن به کمیته های منتخب و اعضای کنگره اطلاع داده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала