دستگیری فروشنده آثار باستانی دوره هخامنشیان در استان اردبیل + عکس

© Sputnik / Arina Topolevaدستگیری فروشنده آثار باستانی دوره هخامنشیان در استان اردبیل
دستگیری فروشنده آثار باستانی دوره هخامنشیان در استان اردبیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
فرمانده مرزبانی استان اردبیل از بازداشت فروشنده عتیقه‌ها و آثار باستانی دوره هخامنشیان توسط مرزبانان هنگ گرمی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایبنا، سرهنگ سیدشاهین اسمعلی، فرمانده مرزبانی استان اردبیل در تشریح این خبر، گفت: در راستای حراست از میراث فرهنگی و ملی و مقابله با قاچاقچیان اشیاء تاریخی، مرزبانان هنگ مرزی گرمی با اشراف اطلاعاتی از فعالیت فردی مبنی بر فروش و قاچاق آثار و اشیاء باستانی مطلع شدند و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع، با انجام تحقیقات میدانی مخفیگاه این قاچاقچی را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

​فرمانده مرزبانی استان اردبیل ادامه داد: مرزبانان پس از تفتیش و بازرسی از محل، موفق شدند ۲ عدد شمشیر، یک عدد چاقوی غلاف دار، یک عدد کوزه سفالی کوچک، ۴ عدد النگوی ، یک عدد نوک تیر کمان، مقادیری سنگ های تزئینی و تسبیح، قطعات کوچک تاریخی و یک عدد قطعه تاریخی میخی شکل را کشف و در این رابطه یک نفر را دستگیر کنند.

سرهنگ اسمعلی با بیان اینکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی ارزش محموله کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: کالای مکشوفه به همراه متهم با تشکیل پرونده قضائی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده مرزبانی استان اردبیل در خاتمه آثار فرهنگی و عتیقه جات را نشانه سبقه تمدن، فرهنگ ایرانی و میراث پیشینیان عنوان کرد و در محافظت از این سرمایه ملی،بر تعامل مردم با ماموران مرزبانی تاکید نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала