در رابطه با احضار سفیر ترکیه به وزارت خارجه ایران چه گذشت؟

© Flickr / sipoدر رابطه با احضار سفیر ترکیه به وزارت خارجه ایران چه گذشت؟
در رابطه با احضار سفیر ترکیه به وزارت خارجه ایران چه گذشت؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
در ارتباط با سخنان اخیر وزیر کشور ترکیه در خصوص حضور عناصر "پ ک ک" در خاک جمهوری اسلامی ایران، سفیر ترکیه در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض رسمی ایران به ترکیه ابلاغ شد.

به گزارش اسپوتنیک، در دیدار دریا اورس سفیر کشور ترکیه با مقامات وزارت خارجه ایران، با اشاره به عزم جدی ایران برای مبارزه با تروریسم و اقدامات گروهک‌ های تروریستی در داخل خاک ایران که موجب کشته شدن تعداد زیادی از مردم غیرنظامی شده است، به سفیر ترکیه تاکید شد: اظهارات اخیر وزیر کشور ترکیه پیرامون حضور عناصر پ ک ک در خاک ایران غیر قابل قبول و خلاف همکاری‌ های فی ‌مابین است.

رزمایش دریایی میهن آبی ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
آغاز رزمایش بزرگ ترکیه در آب های مدیترانه

دستگاه دیپلماسی ایران، ضمن اعلام این کشور برای تقویت همکاری ‌ها و مبارزه مشترک با گروه‌ های تروریستی در مناطق مرزی، از سفیر ترکیه درخواست شد تا کشور متبوعش اقدامات جدی برای ممانعت از ورود عناصر گروه‌های تروریستی به داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران را بعمل آورد.

در این دیدار همچنین با ابراز ناخرسندی نسبت به اظهارات ناموجه سفیر ترکیه در عراق، بر تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها به عنوان ‌اصل مقوم روابط بین ‌الملل تاکید شد.

لازم به ذکر است که امروز و پیش از این نیز وزارت امور خارجه ترکیه، محمد فرازمند، سفیر ایران در این کشور را به خاطر ادعاهای تهران مبنی بر نقض حاکمیت عراق توسط آنکارا احضار کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала