پنتاگون: در حمله به سوریه از دو جنگنده F-15 و 7 بمب هدایت‌شونده استفاده شد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaپنتاگون جزئیات حمله هوایی به سوریه را اعلام کرد
پنتاگون جزئیات حمله هوایی به سوریه را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
اشتراک
پنتاگون اعلام کرد که آمریکا در حمله علیه گروههای شبه‌ نظامی در سوریه از دو فروند F-15 و 7 بمب هدایت‌شونده استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: ایالات متحده در حمله علیه گروههای شبه‌ نظامی در سوریه از دو فروند جنگنده F-15 و 7 بمب هدایت‌شونده استفاده کرده است و 9 هدف را به طور کامل منهدم و دو هدف دیگر را ناکارامد کرد.

سناتور آمریکایی: بایدن دلایل حمله هوایی به سوریه را اعلام کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2021
سناتور آمریکایی خواستار دلایل بایدن برای حمله هوایی به سوریه شد

وی گفت: دو جنگنده F-15 استرایک ایگل، 7 بمب هدایت‌شونده را پرتاب کرد، نه هدف را به طور کامل منهدم کرد و دو هدف را تا حدی از بین برد و آنها را از نظر عملکرد غیر فعال کرد.

کربی ادامه داد: این امکانات در ایست بازرسی تحت کنترل تروریست های ابو کمال واقع شده بود که در مرز سوریه و عراق در سمت سوریه قرار داشت.

به گفته وی، آمریکا اطلاعات اولیه در خصوص خسارات های وارد شده به شبه نظامیان را در اختیار دارد، اما از آنجایی که ارزیابی این خسارات ادامه دارد، فعلا این اطلاعات را منتشر نخواهد کرد.

کربی خاطرنشان کرد که وزارت دفاع قبل از انجام این حمله، رهبران کنگره را در جریان قرار داده بود. اوایل هفته آینده یک نشست محرمانه برای ارائه توضیحات[به نمایندگان کنگره] در مورد این حمله برگزار خواهد شد.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که ارتش آمریکا پیش از حمله هوایی به اهداف گروه های طرفدار ایران در سوریه، این موضوع را به اطلاع روسیه رسانده بود، برای این منظور از مکانیزم پیشگیری از درگیری در این کشور عربی استفاده شد.

وی گفت: ما با استفاده از سازوكار پیشگیری از درگیری كه در آنجا وجود دارد، دقیقاً پیش از حمله [در سوریه] با روسها تماس گرفتیم.

پیش از این پنتاگون اعلام کرد که در پاسخ به حملات اخیر به نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق، در یک حمله هوایی برخی اهداف و زیرساخت های گروه های مورد حمایت ایران در شرق سوریه را هدف قرار داده است. به گزارش روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه در دفتر ریاست جمهوری آمریکا، حملات هوایی این کشور در سوریه احتمالا چندین کشته بر جای گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала