ناتو اوضاع در ارمنستان را پیگیری می کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو
 ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
اشتراک
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به اجتناب از بروز تشنج و تشدید تنش فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک،اوآنا لونگسکا، سخنگوی رسمی ناتو در توییتر نوشت:ناتو به دقت پیشرفت اوضاع در ارمنستان را رصد می کند و از طرفین می خواهد از تشدید تنش خودداری ورزند و اختلافات را از راه مسالمت‌آمیز و در قالب قانون اساسی حل و فصل کنند.

ظریف: آماده شروع بازسازی قره باغ هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2021
ظریف: آماده شروع بازسازی قره باغ هستیم

پیشتر در اتحادیه اروپا نیز متذکر شدند که تمام اختلافات سیاسی باید از طریق گفتگوی سیاسی حل و فصل شود. حمایت و حفظ نظم دمکراتیک و مطابق با قانون اساسی یگانه راهی است که ارمنستان بر اساس آن می تواند بطور موثر نسبت به چالش ها واکنش نشان بدهد.

در روزهای اخیر،هزاران معترض ارمنستانی با حضور در خیابان‌های پایتخت، خواستار کناره‌گیری نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر این کشور به دلیل نقش وی در تحولات منطقه قره‌باغ کوهستانی شدند.

بعد از جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ کوهستانی که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، انتقادها و تظاهرات علیه نخست‌وزیر ارمنستان بیشتر شده است.

ارمنستان در این جنگ بعد از پیشروی نیروهای آذربایجان، مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کرده و خواستار برکناری او از قدرت هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала