تلاش های ضد برجامی و ضد ایرانی نتانیاهو با شروع ریاست جمهوری بایدن

© AFP 2023 / Gali Tibbonتلاش های ضد برجامی و ضد ایرانی نتانیاهو با شروع ریاست جمهوری بایدن
تلاش های ضد برجامی و ضد ایرانی نتانیاهو با شروع ریاست جمهوری بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
اسرائیل به طور فعال سعی دارد تا در راه فعال کردن دوباره برجام مانع تراشی کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه محلی ۱۱ اسرائیل موسوم به «کان» روز سه شنبه در گزارشی نوشت که اسرائیل فعالانه سعی دارد تا فرانسه، آلمان و انگلیس را راضی کند از فعال کردن دوباره توافق هسته‌ای با ایران خودداری کنند.

خبرنگار شبکه کان اطلاع داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تلاش می کند تا بند‌های توافقنامه را در راستای دیدگاه اسرائیل و منافع آن قرار دهد.

وی افزود: تلاش‌های نتانیاهو در پی اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص تصمیمش برای از سرگیری مذاکرات در خصوص توافق ۲۰۱۵ (برجام) صورت می‌گیرد.

پایگاه خبری عربی ۲۱ نیز گزارش داد که باراک رافید، نویسنده و روزنامه نگار اسرائیلی نوشته است که بنیامین نتانیاهو، برخی از مشاوران پیشین خود در امور امنیت داخلی را دعوت کرده و به دنبال اتخاذ سیاست های جدید در رابطه با برخی اهداف دولت آمریکا در مورد پرونده هسته ای ایران است.

پاسخ تند خطیب زاده به سخنان ضد ایرانی نتانیاهو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
پاسخ تند خطیب زاده به سخنان ضد ایرانی نتانیاهو

وی بیان داشت که نتانیاهو اشخاصی را برای این موضوع انتخاب کرده است که معمولا مواضع تندی علیه تهران اتخاذ می کنند و این امر مقدمه ای برای تشکیل یک تیم برای سیاستگذاری در رابطه با مساله هسته ای ایران است.

این روزنامه نگار اسرائیلی  خاطر نشان کرد که رون درامر، سفیر پیشین اسرائیل در آمریکا که طی هفته های آینده به تل آویو بازخواهد گشت به عنوان مشاور خارجی این تیم فعالیت خواهد کرد.

 نتانیاهو گفته است که ما در مورد هرگونه توافق با نظام‌هایی مانند ایران ساکت نخواهیم شد، ما پیش از این طبیعت چنین توافقات را با کره شمالی تجربه کردیم. ما هرکاری انجام خواهیم کرد تا ایران به سلاح هسته‌ای دستیابی نداشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала