ایران و آمریکا تنها در چارچوب برجام با هم مذاکره می کنند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران و آمریکا تنها در چارچوب برجام با هم مذاکره می کنند
ایران و آمریکا تنها در چارچوب برجام با هم مذاکره می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
اشتراک
سخنگوی دولت ایران اعلام کرد: مذاکره بین ایران و آمریکا تنها در چارچوب برجام امکان پذیر است و از آنجا که آمریکا هنوز به توافق بازنگشته، نمی‌ تواند از سازوکار مذاکراتی درون برجام بهره گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی دولت ایران، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران در نشست خبری روز سه شنبه در خصوص موضع دولت برای مذاکره با آمریکا اظهار داشت: موضع ما همانی است که در ابتدا و همیشه گفته شده است. مذاکره بین ایران و آمریکا تنها در چارچوب برجام امکان پذیر است و از آنجایی که آمریکا هنوز به توافق بازنگشته، نمی‌تواند از ساختار و سازوکار مذاکراتی درون برجام بهره بگیرد.

ماس: آمریکا مایل به مذاکرات غیررسمی با طرف ‌های برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
ماس: آمریکا مایل به مذاکرات غیررسمی با طرف ‌های برجام است

وی افزود:، اما آنچه تحت مطالعه و مورد بررسی ما قرار دارد، پیشنهاد طرف اروپایی برای برگزاری نشستی غیررسمی به منظور گفتگو و نه مذاکره بین ایران و ۴+۱ با آمریکا به عنوان میهمان است. ما نیت آقای بورل را خوب می ‌دانیم و این را در چارچوب تلاش ‌های ایشان برای حفظ برجام می ‌دانیم. دعوت از دولت ‌های ناظر به نشست ‌های کمیسیون در برجام پیش بینی شده و برای آن مقرراتی خاص تعیین شده است. مطابق پیوست چهارم برجام، دعوت یک دولت ناظر باید در نشست کمیسیون برجام و با اجماع به تصویب برسد.

ربیعی تصریح کرد: خارج از این چارچوب، دولت ناظری حق شرکت در کمیسیون نخواهد داشت. البته هنوز تصمیمی هم در این باره اتخاذ نشده و تصمیم نهایی بستگی به متقاعد شدن ما نسبت به این مسئله دارد که شکل گیری این گفتگو می‌ تواند به آمریکا برای انجام کامل تعهداتش کمک کند. این نشست احتمالی صرفاً جهت تکرار روشن و بی واسطه مواضع صریح ما و شنیدن مواضع دیگر طرف هاست و به هیچ وجه مذاکره و چانه زنی در کار نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала