غریب آبادی از توقف تمام دسترسی‌های تکمیلی آژانس از نیمه شب امشب خبر داد

© Photo / IRNAغریب آبادی از توقف تمام دسترسی‌های تکمیلی آژانس از نیمه شب امشب خبر داد
غریب آبادی از توقف تمام دسترسی‌های تکمیلی آژانس از نیمه شب امشب خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین: از ساعت 12 امشب چیزی به نام تعهدات فراتر از پادمان نداریم ودستورات لازم به تاسیسات هسته ای صادر شده است.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از ایرنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد: از ساعت 12 امشب چیزی به نام تعهدات فراتر از پادمان نداریم ودستورات لازم به تاسیسات هسته ای صادر شده است.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که مجلس شورای اسلامی 11 آذرماه گذشته با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

بر اساس ماده 6، "دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای 36 و 37 برجام، ظرف مدت 2 ماه از تصویب این قانون، دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند."

ظریف: پایان دادن به بازرسی های فوری آژانس، برجام را نقض نمی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
ظریف: پایان دادن به بازرسی های فوری آژانس، برجام را نقض نمی کند

غریب آبادی دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام را تحویل مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی داده است. به گفته او، این اقدام در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای 26 و 36 برجام و به علت عدم پایبندی طرف های مقابل به تعهدات خود در جهت رفع تحریم های غیرقانونی، صورت گرفته و از آژانس خواسته شده تا در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اجرای درخواست های ایران جهت توقف اقدامات مختلف داوطلبانه، شامل اجرای پروتکل الحاقی، به عمل آورد.

وی تاکید کرد که ‌از این پس، همکاری‌های ایران و آژانس صرفا بر مبنای تعهدات پادمانی ادامه خواهد یافت تا زمانی که با لغو تحریم‌ها به صورت عملی و ملموس، زمینه برای بازگشت ایران به اجرای مجدد این اقدامات فراهم گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала