گفتگوى تلفنى روحانى و اردوغان با محوريت برجام، سوريه و قره باغ

© Photo / IRNAگفتگوی روسای جمهور ایران و ترکیه درباره تحریم های آمریکا و سوریه
گفتگوی روسای جمهور ایران و ترکیه درباره تحریم های آمریکا و سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای درباره تحریم های آمریکا، روابط دوجانبه و سوریه و قره باغ، گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، روحانی عصر یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، با اعلام حمایت از ترکیه در مقابل تحریم های آمریکا، تاکید کرد: "تنها راه مقابله با اقدامات یکجانبه و غیر قانونی آمریکا، اتحاد و همدلی کشورهای تحت تحریم است."

روحانی: اردوغان نیت آزرده خاطر کردن ایرانیان را نداشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2020
روحانی: اردوغان نیت آزرده خاطر کردن ایرانیان را نداشت

رئیس جمهور ایران با تاکید بر ضرورت افزایش سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور با اصلاح موافقتنامه تجارت ترجیحی، تسریع در اجرای توافقات ششمین نشست شورای عالی همکاری های ایران و ترکیه را مورد اشاره قرار داد.
روحانی با اشاره به رفتارهای دولت قبلی آمریکا تاکید کرد: "رفع تحریم ها از سوی آمریکا یک مطالبه قانونی و معقو.ل از طرف ایران است که باهار مورد تاکید قرار داده ایم و ایران نیز با رفع تحریم ها به تعهدات خود بازخواهد گشت. راهبرد ایران همانطور که بارها اعلام شده، اقدام در برابر اقدام خواهد بود."
رئیس جمهور ایران بر تدوام روند گفت و گو های سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه ( ضامن روند آستانه) با هدف تلاش برای حل و فصل مشکلات سوریه از جمله فراهم شدن زمینه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و تدوین قانون اساسی این کشور تاکید کرد.
روحانی همچنین با اشاره به بحران قره باغ میان آذربایجان و ارمنستان و وضعیت آتش بس بین دو کشور، رویکرد ایران را حمایت از حل و فصل اختلافات به کمک گفت و گو و مذاکره عنوان کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала