مدیر کل آژانس اتمی: سه ماه به راستی‌‌آزمایی ضروری در ایران ادامه می‌دهیم

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مدیر کل آژانس اتمی: سه ماه به راستی‌‌آزمایی ضروری در ایران ادامه می‌دهیم
مدیر کل آژانس اتمی: سه ماه به راستی‌‌آزمایی ضروری در ایران ادامه می‌دهیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
اشتراک
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به ایران سفر کرده بود در کنفرانس خبری شرکت کرد گفت: نظارت‌های ضروری در ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به ایران سفر کرده  بود در کنفرانس خبری در فرودگاه وین با حضور خبرنگاران گفت که پس از رایزنی های فشرده به نتایج خوبی رسیدیم.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
تجمع معترضان به سفر رئیس آژانس اتمی به ایران + عکس

گروسی گفت: قانون مجلس ایران قرار است اجرایی شود یعنی اجرای پروتکل الحاقی قرار است تعلیق شود.

وی تاکید کرد: ایران به اجرای توافق پادمان های جامع ادامه خواهد داد. ما به یک تفاهم موقتی دوجانبه فنی رسیدیم که طبق آژانس به راستی آزمایی و نظارت خود تا سه ماه آینده ادامه خواهد داد.

دومین سفر گروسی به ایران از زمانی که سکان مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در اختیار گرفته، درشرایطی انجام می‌شود که شمارش معکوس برای پایان ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی تهران(۵ اسفند) برای پایان دادن به اجرای پروتکل الحاقی و متوقف‌کردن بازرسی‌های آژانس آغاز شده است.

نخستین سفر گروسی به تهران در اوایل شهریور امسال به دعوت مقامات جمهوری اسلامی و در راستای تداوم همکاری‌ها وتعهدات ایران به عنوان عضو این نهاد بین المللی انجام شد .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала