پروژه اسپوتنیک پرو برای اولین بار در ایران آغاز شد

© Sputnik پروژه اسپوتنیک پرو برای اولین بار در ایران آغاز شد
 پروژه اسپوتنیک پرو برای اولین بار در ایران آغاز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
اشتراک
خبرگزاری بین المللی و رادیو اسپوتنیک به عنوان بخشی از پروژه آموزشی اسپوتنیک پرو SputnikPro مجموعه سخنرانی هایی را برای مخاطبان ایرانی آغاز کرده است.

در اولین نشست آنلاین پروژه "اسپوتنیک پرو" خانم ویکتوریا پولیکارپوا رئیس سرویس خبری زبان های خارجی اسپوتنیک با دفتر مرکزی و مراکز منطقه ای خبرگزاری برجسته ایران "ایرنا" در مورد مهارت های مهم در نگارش خبر، تنظیم دستور کار و زاویه گزارش صحبت نمود.

کنفرانس اسپوتنیک و ایرنا: 75-مین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2020
کنفرانس اسپوتنیک و ایرنا: 75-مین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم+ ویدیو

خانم ویکتوریا پولیکارپوا در این خصوص گفت: "گفتگوی تعاملی امروز با خبرنگاران خبرگزاری ایرنا واقعاً یک گفتگوی تاریخی بود، برای اولین بار سطح ارتباط و اعتماد بین آژانس های خبری ما در سطح بالایی بود که ما توانستیم درباره نکات ظریف و بحث برانگیز در نوشتن خبر بحث کنیم، در خصوص نحوه نگارش و برچسب زدن به سازمان های تروریستی، استفاده از صفتهای احساسی در تهیه خبر و وجود عنصر "درام" و بی طرفی در نوشتن متن های خبری به گفتگو نشستیم.  همچنین در این مدت سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا جلوگیری از "هرم وارونه" در ساختار اخبار آژانس مناسب است یا خیر.

وی در ادامه افزود: "آنچه من واقعاً در مورد پروژه SputnikPro دوست دارم تعامل میان ما است. به شرکت کنندگان فرصت تعامل با سخنگو و با یکدیگر داده می شود. بنابراین چندین موضوع با هم بیان شده و با هم بحث می شود، همه می توانند در این بحث حضور پیدا کنند. ما از همکاری با خبرگزاری ایرنا قدردانی می کنیم و من واقعاً از فرصتی که برای شرکت در این دوره آنلاین داشتم سپاسگزارم."

گفت و گوی اختصاصی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بخش فارسی «اسپوتنیک» در باره هم افزایی در عرصه رسانه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2017
گزارش و تحلیل
گفت و گوی اختصاصی "اسپوتنیک" با مدیر خبرگزاری "ایرنا" درخصوص تقویت مناسبات رسانه ای

وبینارهای گسترده ای برای همتایان ایرانی کار در رسانه های دیجیتال، انتشار اخبار جعلی و جنبه های اصلی عکاسی خبری برگزار می شود.

اسپوتنیک پرو، پروژه ای از خبرگزاری بین المللی و رادیو اسپوتنیک برای روزنامه نگاران، دانشجویان دانشگاه های تخصصی در رشته های روزنامه نگاری، کارمندان خدمات مطبوعاتی و مدیران رسانه است که هدف آن تبادل تجربه و توسعه روابط حرفه ای با همکاران خارجی در دیگر کشورها است. بخش های پروژه توسط هر دو طرف برگزار کننده وبینارها، خبرگزاری اسپوتنیک و سایر روزنامه نگاران و کارشناسان مشهور روسی اداره می شود. از مارس 2018 ، کلاس ها و سمینارهای مستری اسپوتنیک پرو در 22 کشور جهان برگزار شده است: از ارمنستان تا هند، از یونان تا چین این وبینارها و سمینارها برگزار گردید. در مجموع، بیش از 3000 دانشجو و خبرنگار از 80 کشور در این برنامه ها شرکت نموده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала