آیا واکسن کرونا برای ایران از طریق کانال مالی سوییس خریداری خواهد شد؟

© Sputnik / Igor Zaremboآیا واکسن کرونا برای ایران از طریق کانال مالی سوییس خریداری خواهد شد؟
آیا واکسن کرونا برای ایران از طریق کانال مالی سوییس خریداری خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس اعلام کرد مقامات سوییسی (در خصوص کانال مالی سوییس) به طور منظم در تماس با وزارت خزانه داری آمریکا هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، کانال مالی سوییس با ایران که یکی از معدود کانال های فعال در تسهیل تراکنش های بشرودستانه با ایران است می تواند کار خرید واکسن را تسهیل کند. با روی کار آمدن تیم جدید در وزارت خزانه داری آمریکا ارتباط سوییسی ها با آمریکایی ها حفظ شده است. در همین رابطه، آنتی بارتشی- سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس در گفت وگو با ایسنا گفت: مقامات سوییسی به طور منظم در تماس با وزارت خزانه داری آمریکا هستند.  

وزرات بهداشت ایران: عوارض جانبی از تزریق واکسن اسپوتنیک وی در ایران ثبت نشده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
وزارت بهداشت ایران: عوارض جانبی تزریق واکسن اسپوتنیک وی در ایران ثبت نشده است

وی در پاسخ به امکان استفاده از این کانال برای انجام تبادلات مجاز با ایران و شرایط کلی استفاده از آن، با بیان اینکه کانال مالی سوییس در حال حاضر فعال و رو به توسعه است  افزود: شرکت هایی که مقر اصلی آن ها در سوییس قرار دارد و تامین کننده اقلام غذایی، تجهیزات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی برای ایران هستند واجد شرایط برای مشارکت در این کانال محسوب می شوند. به علاوه شرکت های علاقه مند به استفاده از این کانال باید اطلاعات لازم در خصوص فعالیت های خود و اطلاعات شریک تجاری خود در ایران را در اختیار دبیرخانه امور اقتصادی قرار دهند.  

پیش از این دبیرخانه امور اقتصادی سوییس اعلام کرده بود شرکت های خارجی که مقر اصلی آن ها در سوییس قرار ندارد واجد شرایط استفاده از این کانال نخواهند بود و کانال فعلا تنها برای تبادلات سوییس و ایران فعال است.  

با توجه نگرانی های موجود در جامعه ایران برای خرید واکسن، بارتشی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان استفاده از این کانال برای خرید واکسن کرونا یا وجود برنامه ای در اینده برای انجام این کار گفت: اگر با توجه به کووید-۱۹ چنین نیازی وجود داشته باشد، صادرکنندگان سوییسی می توانند تراکنش های مالی خود را برای انجام این کار از طریق کانال مالی سوییس انجام دهند. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала