برجام در مرکز گفتگوی وزرای خارجه آلمان و فرانسه

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه آلمان
وزارت خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و همتای فرانسوی وی ژان ایو لودریان دوشنبه شب درباره حفظ برجام و موضوعات مختلف بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آلمان در پیامی توئیتری نوشت که ماس و لودریان پیش از نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره مسائل جاری از جمله حفظ برجام، کووید-۱۹ در اروپا و گام‌های بعدی روند صلح خاورمیانه داشتند.

هفته گذشته نیز رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه پایان ضرب‌الاجل قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» که به موجب آن همکاری‌های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی محدود خواهد شد تلفنی گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور فرانسه خواستار گنجاندن مسائل موشکی در مذاکره با ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
رئیس جمهور فرانسه خواستار گنجاندن مسائل موشکی در مذاکره با ایران شد

چندی پیش، بورل در تماس ویدیویی با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین از نقش مثبت پکن در حفظ برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام و کمک به اجرای پروژه بازطراحی راکتور آب سنگین اراک تقدیر کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین برلزوم پیگیری تلاش‌های دیپلماتیک برای اطمینان از اجرای کامل برجام توسط تمام طرف‌ها، وفق آخرین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو این توافق تاکید کرد.

تحریکات برجامی اروپا و آمریکا برای بازگشت این توافق به ریل اصلی، در روزهای اخیر افزایش قابل توجهی یافته است. بیش از ۱۰ روز پیش وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا به صورت مجازی تشکیل جلسه داده و درباره اهمیت اتخاذ رویکرد یکپارچه در قبال توافق هسته ای ایران بحث و تبادل نظر کردند.

مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала