چین کاهش صادرات مواد با کاربرد نظامی به آمریکا را بازبینی می ‌کند

© AP Photo / Andy Wongچین کاهش صادرات مواد با کاربرد نظامی به آمریکا را بازبینی می ‌کند
چین کاهش صادرات مواد با کاربرد نظامی به آمریکا را بازبینی می ‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
فایننشال تایمز گزارش داد: چین مشغول بررسی محدود کردن صادرات عنصرهای معدنی کمیاب خاکی برای آسیب زدن به بخش نظامی آمریکا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، روز سه شنبه وزارت صنعت و فن آوری اطلاعات چین طرح اعمال تدابیر کنترلی بر تولید و صادرات ۱۷ ماده معدنی کمیاب خاکی را در ماه ژانویه مطرح کرده است.

واکنش چین به انتقادات آمریکا از کار سازمان جهانی بهداشت در ووهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2021
واکنش چین به انتقادات آمریکا از کار سازمان جهانی بهداشت در ووهان

چین کنترل کننده بالغ بر ۸۰ درصد از تامین جهانی مواد معدنی است که برای تولید و ساخت کالاهایی همچون جنگنده های اف-۳۵ و دیگر تسلیحات پیشرفته ضروری هستند.

بر اساس این گزارش، مقامهای دولتی چین به سراغ مدیران اجرایی صنعت رفتند تا ارزیابی کنند اعمال کنترل بر صادرات آنها چقدر به شرکتهای آمریکایی و اروپایی ضربه خواهد زد.

یک مشاور دولت چین گفت: دولت می خواهد بداند آیا آمریکا در صورتی که چین ممنوعیت صادرات را اعمال کند در ساخت جنگنده های اف-۳۵ به مشکل بر می خورد یا خیر.

شایان ذکر است، پکن به دنبال درک این است که بداند آمریکا چقدر سریع خواهد توانست یک جایگزین برای صادرات آن پیدا کرده و ظرفیت تولید خودش را تقویت کند.

ماه سپتامبر آمریکا از طرح هایی برای سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰ میلیون دلار در برنامه هایی برای اکتشاف سنگ کربن و عناصر معدنی کمیاب خاکی و بسیار مهم رونمایی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала