نخست ‌وزیر پیشین قطر از مخالفان آشتی قطر و عربستان انتقاد کرد

© REUTERS / Thomas Whiteنخست ‌وزیر پیشین قطر از مخالفان آشتی قطر و عربستان انتقاد کرد
نخست ‌وزیر پیشین قطر از مخالفان آشتی قطر و عربستان انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
نخست ‌وزیر و وزیر خارجه پیشین قطر از طرف ‌هایی که تلاش در تخریب منافع کشورهای حوزه شورای همکاری خلیج فارس و نابودی توافقات حاصل شده بین دوحه و ریاض دارند، انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حمد بن جاسم نخست ‌وزیر و وزیر خارجه پیشین قطر در پست هایی توییتری از مقاصد طرف‌ هایی گله کرد که برای طولانی کردن بحران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تلاش می‌ کنند.

وی گفت: به رغم بیانیه العلا و بشارت همه به آغاز دوره جدید بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مصر ما همچنان می ‌بینیم و می ‌شنویم برخی بر طبل‌ های اقدامات تحریک ‌آمیز و بیانیه ‌های مبتذل مملو از مسائل منفی و تحریک ‌آمیز می ‌کوبند.

​حمد بن جاسم اضافه کرد: می ‌دانیم کسانی که معروف به مگس‌ های الکترونیکی هستند تنها کارمندانی ‌اند که آنچه به آنها دیکته می‌ شود چه بد و چه خوب آن را می ‌نویسند. ما همچنین می ‌دانیم نویسندگان و خبرنگاران اجیر شده ‌ای که اصل و اساسی ندارند تنها براساس خواسته‌ های کسانی که به آنها پول می ‌دهند، تغییر موضع می ‌دهند.

​وی خاطرنشان کرد: ما می ‌دانیم خبرنگاران و نویسندگان دیگری وارد این فاجعه نمی ‌شوند و می ‌دانیم در بین آنها افراد شجاعی هستند که با شجاعت و متانت اظهار نظر می ‌کنند و در بین آنها کسانی هستند که از دیدگاه کشورشان بدون ورطه در مرداب حسرت دفاع می‌ کنند.

​وزیر خارجه پیشین قطر نوشت: اما از آنچه امروز متعجبم و زوزه ای بی ‌ارزشی است که شنیده هم نمی ‌شوند، گویی صاحبانشان از بازگشت روابط با عربستان خشمگین هستند. من علت و هدف را می ‌دانم اما سوال این است آیا از گذشته درس نگرفتند که از کمپین‌ هایشان جز ناامیدی عایدشان نشد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала