در روز اول واکسیناسیون در ایران، 3000 نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کردند

© Sputnik / Timur Batyrshin /  مراجعه به بانک تصاویر در روز اول واکسیناسیون در ایران، 3000 نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کردند
در روز اول واکسیناسیون در ایران، 3000 نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اشتراک
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ایران: امروز به 3 هزار نفر واکسن کرونا تزریق شد و تا شنبه به 10 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ­علیرضا رئیسی،‌ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ایران گفت: امروز به 3 هزار نفر واکسن کرونا تزریق شد و تا شنبه به 10 هزار نفر خواهد رسید. افرادی که دوز اول را تزریق مي کنند، 3 هفته دیگر باید دوز دوم واکسن را تزریق کنند.

بعد از تزریق دوز دوم واکسن، 1.5 ماه طول می‎کشد تا بدن فرد در برابر کرونا ایمن شود. زمانی که بیش از 50 میلیون نفر در کشور واکسن بزنند، می‎توانیم بگوییم که جامعه ایمن شده است.

اولویت بندی افرادی که در تهران واکسن کرونای وارداتی را دریافت می کنند مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اولویت بندی افرادی که در تهران واکسن کرونای وارداتی را دریافت می کنند مشخص شد

روسیه اولین کشوری در جهان بود که در اوت سال 2020 واکسن ویروس کرونا به نام "اسپوتنیک وی" را ثبت کرد. این دارو توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا ساخته شده است و از بیش از 50 کشور درخواست خرید دریافت کرده است. نشریه لنست با بررسی نتایج مرحله سوم آزمایش "اسپوتنیک وی" بر روی داوطلبان اعلام کرد که مطالعات اثربخشی واکسن روسی را 91.6 درصد تأیید کرده اند. در همان زمان، طبق گفته محققان مرکز ویروس شناسی گامالیا، این واکسن به طور کامل از موارد شدید کووید-19 جلوگیری می کند.

واکسن "اسپوتنیک وی" در حال حاضر در روسیه، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، ایران، جمهوری گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری سرپسکا (بوسنی و هرزگوین) و همچنین لبنان و میانمار ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала