آمریکا فروش سلاح به عربستان با ارزش 770 میلیون دلار را تعلیق کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا فروش بمب به عربستان را تعلیق کرد
آمریکا فروش بمب به عربستان را تعلیق کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
ایالات متحده آمریکا فروش بمب هوایی به ارزش تقریبا 770 میلیون دلار به عربستان سعودی را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Defense News نوشت؛ در پی تصمیم آمریکا برای پایان دادن به حمایت از عملیات نظامی ائتلاف عربستان سعودی در یمن، دولت ایالات متحده فروش 10 هزار بمب هوایی به ریاض را برای مدت نا معلوم با مبلغی تقریباً 770 میلیون دلار به حالت تعلیق درآورد.

بایدن   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
پایان حمایت آمریکا از عملیات نظامی در یمن

در حال حاضر دو معامله مسدود شده است. اولین مورد مربوط به تهیه سه هزار بمب GBU-39 Small Diameter Bomb I (SDB I) شرکت بوئینگ با ارزش کل 290 میلیون دلار است. این قرارداد در ماه دسامبر توسط دولت قبلی ایالات متحده تصویب شد و آژانس همکاری امنیتی دفاعی وزارت دفاع پیامی را در ژانویه ارسال کرد. معامله دوم شامل فروش هفت هزار بمب هوایی دقیق Paveway IV شرکت Raytheon به ارزش 478 میلیون دلار بود.

گرگوری هیز، مدیر اجرایی Raytheon Technologies در 26 ژانویه به سرمایه گذاران گفت که این شرکت از فروش یک سیستم تسلیحاتی تهاجمی به "یک خریدار خاورمیانه ای که نامش فاش نشده است ، امتناع می ورزد، با توجه به این موضوع که تردید دارد که دولت جدید ایالات متحده مجوز آن را صادر کند.

این روزنامه اذعان دارد که ممکن است تحویل بیشتر اسلحه به عربستان سعودی به دلیل بررسی معاملات که توسط دولت گذشته منعقد شده، به تعویق بیفتد یا به طور کلی لغو شود. به گفته یک مقام کاخ سفید، انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با ریاض به روند نظارت مناسب بازمی گردد.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که آمریکا به حمایت از عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن پایان می دهد.

بایدن در این خصوص گفت: واشنگتن قصد دارد به تلاش های خود جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز  درگیری در این کشور عربی شدت بخشد. ما همچنین به فرایند دیپلماسی شدت خواهیم بخشید تا به جنگ در یمن پایان داده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала