گوگل میلیون ها دلار جریمه می شود

CC0 / Pixabay/Simon / گوگل میلیون ها دلار جریمه می شود
گوگل میلیون ها دلار جریمه می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
اشتراک
گوگل متهم به تبعیض نژادی علیه آسیایی ها و زنان شده است و باید میلیون ها دلار جریمه شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت وزارت کار ایالات متحده آمریکا، گوگل موافقت کرده است که 3.8 میلیون دلار بابت رفتارهای تبعیض آمیزاش نسبت به زنان و آسیایی ها پرداخت کند.

شکایت از گوگل برای حذف پیام رسان تلگرام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2021
شکایت از گوگل برای حذف پیام رسان تلگرام

برخی از شعبات شرکت گوگل به زنان و مردان، هزینه متفاوتی می پردازد و آسیایی ها را استخدام نمی کنند. گوگل باید بودجه ویژه 1.25 میلیون دلاری برای تنظیم حقوق کارکنان طی پنج سال آینده ایجاد کند. این شرکت قول داده است که همه کارها را برای جلوگیری از برخورد نابرابر با کارمندان و متقاضیان کار در آینده انجام دهد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی پرونده ایلان ماسک است. شرکت وی مظنون به تبعیض در برابر مهاجرین هنگام استخدام به کار است. مقامات از اسپیس ایکس خواستند اطلاعاتی در مورد تابعیت و وضعیت کارمندان خود در ایالات متحده را ارائه دهد. اما مدیریت شرکت از این کار امتناع می کنند.

در مطالعات که اخیراً از دانشگاه ایالتی اورگان (ایالات متحده امریکا) انجام شده، دانشمندان خسارات مالی شرکت ها را به دلیل ترجیحات جنسیتی در استخدام تخمین زده اند. دانشمندان دریافتند که شرکت فورتن 500 به دلیل تبعیض کارمندان می تواند سالانه 2.8 میلیون دلار متضرر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала