آمریکا آمادگی خود برای لغو تحریم های نورد استریم-۲ اعلام کرد

© AFP 2023 / John Macdougallآمریکا آمادگی خود برای لغو تحریم های نورد استریم-۲ اعلام کرد
آمریکا آمادگی خود برای لغو تحریم های نورد استریم-۲ اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
اشتراک
به گفته رسانه ها، برای اولین بار، ایالات متحده آمادگی خود را برای آغاز گفتگو در مورد لغو تحریم ها از پروژه نورد استریم-۲ اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هندلزبلات، برای این منظور طرف آلمانی باید پیشنهادهایی را ارائه دهد تا نگرانی های واشنگتن از این پروژه را برطرف كند.

 از سرگیری لوله گذاری نورد استریم-۲ در آب های دانمارک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2021
از سرگیری لوله گذاری "نورد استریم-۲" در آب های دانمارک

روز سه شنبه این روزنامه آلمانی با استناد به منابعی در دولت ایالات متحده گزارش داد: به شرطی که طرف آلمانی پیشنهادهایی را ارائه دهد که نگرانی واشنگتن در مورد این پروژه را برطرف کند.

منبع آگاه گفت: طرف آلمانی باید یک راه حل بسته را روی میز مذاکره قرار دهد.

وی افزود: در غیر این صورت، ما نمی توانیم مشکل را در موضوع نورد استریم-۲ حل کنیم.

همانطور که توسط هندلزبلات اشاره شد، به ویژه آمریکایی ها خواستار این هستند که موضوع اجرای خط لوله گاز به مکانیزمی مرتبط شود که در صورت کاهش در منابع انتقال از طریق اوکراین، از فعالیت خط لوله جلوگیری می کند.

این روزنامه می نویسد: یعنی اگر مطابق تقاضای آمریكا باشد، اگر گاز مسکو بخواهد از طریق قطع حجم گاز به اوکراین فشار آورد، تأمین گاز از طریق نورد استریم-۲ قطع خواهد شد.

علاوه بر این، ایالات متحده می خواهد به طور کلی در توافق نامه تنظیم ترانزیت "سوخت آبی" روسی از طریق سیستم خط لوله اوکراین مذاکره مجدد کند.

هندلزبلات خاطرنشان کرد: هدف ایجاد شرایط مطلوب تر برای طرف اوکراینی است. نیاز دیگر افزایش ظرفیت تاسیسات ذخیره گازی است تا در صورت لزوم، اوکراین با آنها تأمین شود.

در همان زمان، نویسندگان مقاله یادآوری کردند که در سال های اخیر، برای تأمین سوخت اوکراین این جمهوری شوروی سابق، از نظر تأمین معکوس، کارهای زیادی انجام شده است.

با این حال، آمریکایی ها می خواهند تلاش های قبلی خود را بیشتر تشدید کنند. "خواسته های" آنها به همین جا ختم نمی شود.

ایالات متحده از آلمان تقاضا دارد كه به اوكراين كمک كند تا بتواند زيرساخت ها را برای حمل و نقل احتمالی هيدروژن گسترش دهد تا در آينده كی یف را به یک بازیکن مهم در بازار انرژی بدل كند و ظاهراً وابستگی اروپا به روسيه را كاهش دهد.

روزنامه استدلال کرد که رئیس جمهور بایدن فقط در صورت تضمین اینکه روسیه قادر به استفاده از وابستگی انرژی آنها به عنوان سلاحی علیه اوکراین و سایر کشورهای همسایه نیست، تحریم ها را لغو خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала